וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז יוני 2005; נסגר בניו יורק מתחת ל-58 דולר לחבית

TheMarker

11.10.2006 / 21:25

הירידה על רקע הערכות כי לא יהיה די בקיצוץ של תפוקת אופ"ק כדי לבלום הירידה במחירי הנפט



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר ברמתו הנמוכה ביותר מאז יוני 2005 על רקע ספקות לגבי הסיכויים לכך שארגון אופ"ק יחליט על קיצוץ בתפוקת הנפט אשר יהיה גדול דיו כדי לבלום את הנפילה במחירי הנפט.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 57.59 דולר לחבית, ירידה של 93 סנט או 1.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ב-27% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



דוברו של נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, כי המדינות החברות בארגון יבצעו קיצוצים בתפוקה "מרצונן" ועל בסיס "חלוקה לפי מדינות". משרד הנפט של סעודיה, יצרנית הנפט הגדולה ביותר באופ"ק, סירבה להתייחס לשאלה האם בכוונתה להשתתף בקיצוצים בתפוקה.



ונצואלה וניגריה, יצואניות הנפט החמישית והשמינית בגודלן בעולם בהתאמה, הודיעו בסוף החודש שעבר על קיצוץ תפוקתן ב-50 אלף חביות וב-120 אלף חביות ליום בהתאמה.



אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמית, החליט ב-11 בספטמבר להותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. ישיבתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-14 בדצמבר.



סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) קיצצה היום את תחזית הביקוש העולמי לנפט לשנה הנוכחית ולשנה הבאה, זה החודש השני ברציפות. הביקוש העולמי לנפט השנה צפוי להיות 84.57 מיליון חביות ליום - 100 אלף חביות פחות מתחזית הסוכנות בחודש שעבר. הסוכנות קיצצה גם את תחזית הביקוש לשנת 2007 לרמה של 86.02 מיליון חביות ליום, 200 אלף לחביות פחות מתחזית הסוכנות בחודש שעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully