וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בירידות קלות

עומרי כהן

11.10.2006 / 23:00

השפעות התרסקות המסוק התפוגגו במהירות: נאסד"ק איבד 0.3%, צ'ק פוינט עלתה בכ-2% לשיא של 7 חודשים

פחות משעתיים לפני סיום המסחר, התרסק מטוס זעיר חד מנועי לתוך בניין רב קומות ב"אפר איסט סייד" במנהטן שבניו יורק וגרם לבהלה רבה. בוול סטריט התחזקו הירידות בתגובה לאירוע, אולם לזמן קצר בלבד. כעבור כמחצית השעה, אמר גורם רשמי בארה"ב שמדובר בתאונה, והמדדים הגיבו בתיקון כלפי מעלה וסיימו את יום המסחר בירידות קלות. זאת, לאחר יומיים של עליות קלות, בהם שיפר מדד דאו ג'ונס בנקודה בודדת את שיא הסגירה הטרי שלו.

את הירידות היום הסבירו בשוק בפתיחה המאכזבת של עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי וכן בדאגות בכירי הבנק הפדרלי המרכזי מפני אי היחלשותה של האינפלציה. את המסחר סיים מדד נאסד"ק בירידה של 0.4% ל-2,308 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-11,852 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,349 נקודות. בשוק הסולידי, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.036% ל-4.784%.

הבנק הפדרלי המרכזי חשף היום את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח האחרונה, בה הוחלט להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%. מהפרוטוקול עולה, כי חברי הוועדה הביעו בישיבה דאגה מכך שקיימת "סכנה ניכרת" לכך שהאינפלציה לא תתמתן כצפוי, וציינו כי יש לפעול באופן שיבטיח ירידה באינפלציה. הדברים מאששים את ההערכות השולטות בשוק בימים האחרונים, לפיהן לא צפוי הבנק הפדרלי להוריד את הריבית בחודשים הקרובים.

תוצאות חלשות מהצפוי של אלקואה, יצרנית האלומיניום השנייה בגודלה בעולם, פתחו אמש את עונת הדו"חות הרבעוניים. בשבוע הבא תיפתח עונת הדו"חות גם בקרב החברות הישראליות עם דו"חות צ'ק פוינט. היום עלתה צ'ק פוינט ב-2.1% ל-20.1 דולר - שיא של שבעה חודשים.

הרבעון הרביעי נחשב לחזק ביותר בתחום ההנפקות הראשוניות (IPO's) ויש לא מעט ישראליות שעושות את צעדיהן הראשונים בשוק ההון האמריקאי בימים אלה. אחת מהן היא חברת RR לוויינים, שהגישה אתמול טיוטת תשקיף ראשונה לרשות לניירות ערך בארה"ב. RR תנסה לגייס עד 55 מיליון דולר לפי שווי של כ-200 מיליון דולר. הנפקות יוצרות גם מיליונרים חדשים, וב-RR מדובר בדוד ריבל, המייסד והמנכ"ל, שצפוי למכור 6.1% מאחזקתו בחברה, ולהפוך אותה למזומנים בגובה של 2.3-1.9 מיליון דולר.

לחשושים בשוק על הנפקות נוספות של ישראליות כוללים את החברה הבת של קומברס, סטאר הום; חברת הביוטכנולוגיה, רוזטה ג'נומיקס, שכבר ניסתה על פי ההערכות להנפיק בשבע שעבר, אולם בינתיים ללא הצלחה; אלוט קומיוניקיישנס; וראז, החברה הבת של אי.סי.איי; והסטארט אפ מלנוקס, שהגיש אף הוא טיוטת תשקיף לאחרונה. בנוסף לאלה, בתחילת 2007 צפויה גם חברת סלקום להגיע לגיוס הון בניו יורק.

מי שבוודאי רווים נחת בחודשים האחרונים הם בעלי המניות של גילת לווינים, בעקבות זינוק של 60% בשנה האחרונה. הגורם המרכזי שתידלק את העליות הוא החלטתה של בעלת המניות הגדולה ביותר בגילת כעת, קרן יורק, להמיר את החוב של החברה למניות. המאזן של גילת - בעבר מאזן אימה - כבר נראה הרבה יותר טוב לאחר שהחוב קטן ב-71 מיליון דולר.

אבל הסיפור של גילת הוא לא רק שיפור המאזן. החברה ממשיכה להודיע על חוזים חדשים, והיום מדובר על אספקת ציוד ללימוד מרחוק לחברת Teleport Services הרוסית. מדובר ברשת SkyEdge, הכוללת תחנה מרכזת (HUB) ו-300 תחנות לוויין זעירות (VSAT). העסקה מוערכת במיליון דולר - לא כסף גדול, אבל כשעסקה אחת כזו מצטרפת לרבות אחרות עליהן דיווחה החברה בחצי השנה האחרונה - מדובר בחדשות טובות. למרות ההודעה, ירדה היום גילת ב-1.9% ל-9.7 דולרים.

אמדוקס זינקה 55% בשנה

חברת אמדוקס תסכם ב-1 בנובמבר את שנת 2006 הפיסקאלית עם פרסום דו"חות הרבעון הרביעי (פיסקאלי). זו היתה, ללא ספק, שנה מצוינת עבור אמדוקס, שצפויה לדווח על פי תחזיות האנליסטים על הכנסות שנתיות של 2.47 מיליארד דולר - צמיחה של 21% מ-2005. גם המניה לא נותרה מאחור, וקפצה בכ-55% בשנה האחרונה.

היום הודיעה אמדוקס על הרחבת התקשרות עם חברת טלקום אוסטריה. אמדוקס תספק לה, בשיתוף עם אלקטל, פתרון לניהול הזמנות, אותו פיתחה קריימר, החברה שרכשה אמדוקס ביולי ב-375 מיליון דולר. היקף העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכמה מיליוני דולרים. גם אמדוקס נהנתה היום מסנטימנט חיובי והוסיפה 0.5% ל-40.2 דולר.

ווקלטק החבוטה, אשר איבדה מסוף דצמבר ועד שלשום כ-62% מערכה, זינקה אתמול ב-43.7% לאחר שהחברה דיווחה כי שרת אפליקציות מתוצרתה נמצא בליבת חבילה שירותי ה-VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט), שפיתחה ענקית המחשוב האמריקאית, IBM.

ווקלטק איכזבה את המשקיעים במחצית הראשונה של 2006 לאחר שדיווחה על הפסדים כספיים בהיקף של 3.6 מיליון דולר. הזינוק היום מלמד כנראה על תקוות בשוק, כי שיתוף הפעולה עם IBM יסייע להעביר את ווקלטק לפסים של רווחיות. היום המשיכה המניה להתחזק והוסיפה עוד 11.3% ל-5.2 דולרים.

טי.טי.איי איבדה 3.6% למחיר של 3.3 דולרים לאחר שפירסמה אזהרת הכנסות לרבעון השלישי של 2006. מאז החלה לאבד גובה באמצע ספטמבר, כבר נפלה טי.טי.איי ב-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully