וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת תל אביב מפסיקה את כהונתו של אלי קפון כמנהל מרכז הננו-טכנולוגיות

הארץ

7.8.2001 / 8:06

המועמד להחליפו בתפקיד הוא פרופ' יוסי שחם, האחראי לתחום המיקרו-טכנולוגיות בחוג להנדסה באוניברסיטה

מאת דבי קאופמן

פרופ' אלי קפון יפסיק לשמש מנהל המרכז לננו-טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב; המועמד להחליפו בתפקיד הוא פרופ' יוסי שחם, האחראי לתחום המיקרו-טכנולוגיות בחוג להנדסה באוניברסיטה. לדברי דקאן החוג להנדסה, פרופ' גדעון לנגהולץ, מינויו של שחם יוכרז באופן רשמי בימים הקרובים. קפון ימשיך לשמש יועץ למרכז, המצוי בהקמה מאז יוני 2000 ועתיד לעסוק בפיתוח מערכות ננו-מטריות פיסיקליות-ביולוגיות שישמשו גם למטרות רפואיות.

אחת הסיבות להפסקת מינויו של קפון היא שניהל את המרכז בחצי משרה. באוניברסיטה טוענים כי ניהול המרכז מצריך מנהל במשרה מלאה. "לא ניתן לנהל פרויקט בסדר גודל של עשרות מיליוני דולרים באופן חלקי, כאשר במרבית הזמן נמצאים בשווייץ ובזמן הנותר, כשנמצאים בישראל, מקימים חברת סטארט-אפ", אמר לנגהולץ.

קפון, פרופסור לפיסיקה במכון הטכנולוגי בלוזאן שבשווייץ, מונה לפני כשנה כמנהל המרכז לננו-טכנולוגיות באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, הוא מודע לכך שיש חילוקי דעות באשר לתפקודו בחצי משרה, אך לטענתו, הקמת המרכז אינה מצריכה עבודה במשרה מלאה. לדבריו, בחוזה ההעסקה שנחתם עמו צוין כי ינהל את המכון במשרה חלקית מכיוון שהוא עדיין נמצא בשווייץ.

על פי טענות נוספות שהועלו באוניברסיטה נגד קפון, גם כאשר שהה בישראל, היה עסוק בגיוס משקיעים לחברת הסטארט-אפ שהקים באחרונה, BeamExpress, המבוססת על טכנולוגיה שפיתח לפני חמש שנים בלוזאן, ופחות בניהול המרכז.

בתגובה על הדברים אמר קפון, השוהה בימים אלה בשווייץ: "סוכם שהאוניברסיטה תקים מרכז חדש, ותקופת ההקמה שלו תארך שלוש שנים. להערכתי, זה יהיה הזמן הדרוש להקמת המרכז, ותפקידי בהקמה זו הוגדר בצורה מדויקת, כך שהתחייבתי לנהל את המרכז בחצי משרה". קפון הוסיף כי למיטב ידיעתו, הסכם העסקתו עדיין בתוקף.

בתגובתו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' איתמר רבינוביץ, נאמר כי "אוניברסיטת תל אביב אינה מאשרת את עזיבתו של פרופ' קפון. באשר למיזם שהקים פרופ' קפון, המיזם אינו קשור לעבודתו של פרופ' קפון באוניברסיטה, ועל המיזם דווח על פי כל הנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully