וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש מגעים למכירת אי.סי.איי לגוף אמריקאי?

עומרי כהן

12.10.2006 / 7:18

השמועות בנושא הקפיצו אמש את מניות אי.סי.אי וכור. ההיגיון שמאחורי העסקה: מגמת המיזוגים במגזר ציוד התקשורת העולמי

דיבורים ושמועות על מכירת חברת ציוד התקשורת אי.סי.איי נשמעים בשוק ההון המקומי כבר יותר משנה. לא ברור מה מקורם, ולפחות על פי מבחן התוצאה, אי.סי.איי היא עדיין חברה עצמאית חיה ובועטת. ידיעה שכזאת הסתובבה אתמול בסיטי של תל אביב, והתגלגלה בהמשך עד חדרי המסחר בניו יורק בסיוע הסוחרים המקומיים. הידיעה הצליחה להקפיץ אתמול הן את מניית אי.סי.אי והן את מניית החברה האם שלה, כור.

אי.סי.איי, כך סיפרו בשוק, קרובה להימכר לגוף אמריקאי גדול במחיר של 12 דולר למניה, המשקף ליצרנית ציוד התקשורת שווי של כ-1.45 מיליארד דולר. שמועה אחרת דיברה על מחיר סביר יותר, של 10 דולרים למניה.

12 דולר הוא מחיר המשקף פרמיה גבוהה של 40% על מחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק שלשום - והמשקיעים לא נותרו אדישים. מניית כור הגיבה בעלייה של 3.6% במסחר בתל אביב, וזאת למרות ירידה של 1% במניית החברה הבת השנייה (40%), מכתשים אגן. גם המחזורים בכור היו גבוהים - 34 מיליון שקל, והשכיחו שמדובר ביום של חול המועד סוכות, שבו נסגרות דלתות הבורסה כבר בשעות הצהריים המאוחרות. בהמשך נפתחו גם הבורסות בניו יורק ומניית אי.סי.איי הלכה והתחזקה, ככל שהלכה השמועה והתפשטה גם למשקיעים בחו"ל. כשעה לפני הסגירה רשמה מניית אי.סי.איי עלייה של 3.4% למחיר של 8.8 דולרים במחזור גבוה פי שניים מהמחזור היומי הממוצע במניה בשנה האחרונה.

בשנה שעברה שכרה אי.סי.איי את שירותיו של אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם כדי שימצא לה קונה. אבל קונה לא נמצא, ובעלי השליטה - כור (30%), כלל תעשיות (14%) שבשליטת אי.די.בי, עופר ספנות (6%) שבשליטת אייל עופר ואודי אנג'ל, וכן קרן כרמל (3%) שבשליטת שלמה דוברת, פנו לחפש אקזיט בהצעת מכר מרוכזת. הם קיוו אז לנצל זינוק של עשרות אחוזים במניה למחיר של יותר מ-11 דולר, אך במאי החלו הבורסות בעולם ליפול, אי.סי.איי חזרה לרמתה מסוף 8-7) 2005 דולרים למניה) והתוכנית הוחזרה לארון.

מה התוכניות של נוחי דנקנר

בינתיים רכשה אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר את השליטה בכור מידי משפחות ברונפמן וקולבר ונהפכה לבעלת הדעה בדירקטוריון אי.סי.איי. דנקנר כבר הספיק לממש לא מעט נכסים מאז השתלטותו על אי.די.בי, ומכירת אי.סי.איי, שאינה בליבת הפעילות של הקבוצה, נתפשת לכן כטבעית. לכך יש לצרף את מגמת הקונסולידציה המאפיינת בשנה האחרונה את מגזר ציוד התקשורת העולמי, ואשר הגיעה לשיא בעסקת המיזוג של שתי ענקיות השוק, אלקטל הצרפתית ולוסנט האמריקאית. כבר לפני כחצי שנה ציין האנליסט טל ליאני ממריל לינץ' כי ענקיות שוק אחרות עשויות להגיב לעסקה ברכישת אי.סי.איי, למשל.

המחיר הגבוה אשר על פי השמועה ישולם תמורת אי.סי.איי במסגרת העסקה, גרם אתמול לאנליסטית אביבית מנה-קליל מ-CIBC לערער על מהימנותה. להערכתה, השווי הריאלי המשתקף לאי.סי.איי מפעילותה העסקית ומרמת המכפילים הנהוגה בענף כיום הוא 9 דולרים למניה בלבד. לכן היא אינה רואה אפשרות לפיה חברה גדולה בתחום התקשורת תציע לרכוש את אי.סי.איי בפרמיה של 40% על השוק. מנה-קליל הדגישה כי אי.סי.איי היא חברה מצוינת, אבל מחיר של 12 דולר למניה עבורה נראה לה גבוה מדי. ואולם לגבי מסע הרכישות הנוכחי של קרנות ההשקעה הפרטיות, ייתכן לדבריה שלגופים מחוץ לעולם התקשורת תהיה מוטיבציה לבצע את הרכישה גם במחיר כזה.

דוברת אי.סי.איי מסרה שהחברה אינה נוהגת להתייחס לשמועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully