וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה בסיכום שבועי ב-0.9%

טל לוי

12.10.2006 / 14:42

המעו"ף רחוק 3.7% מהשיא שרשם במאי. אלביט הדמיה עלתה 5.2%; דלק אנרגיה זינקה 7.7%

יום נוסף של עליות שערים נרשם היום בבורסה תל אביב: מדד המעו"ף הוסיף 0.8% וננעל ברמה של 865.81 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף שיעור דומה וננעל ב-881.49 נקודות. המעו"ף רחוק כעת רק 3.7% לעומת השיא שרשם במאי.

מדד המעו"ף ננעל ביום חמישי הקודם ברמה של 858 נקודות, ולפיכך הוסיף 0.9% בסיכום שבועי. מדד ת"א 100 שננעל ביום חמישי הקודם ב-868 נקודות, הוסיף השבוע 1.5%. בשוק הסולידי, נרשמו עליות של עד 0.2% באפיק השקלי לצד יציבות באפיק הצמוד ומחזורי המסחר הסתכמו ב-750 מיליון שקל.

המסחר בימים אלה דל באירועים עסקיים בשל חופשות החג שנטלו הפעילים, כמו גם חופשות שנטלו בעלי השליטה בחברות - מה שמסביר את מיעוט ההודעות בשבוע האחרון.

לעומת זאת, לא חסרות חדשות במישור המדיני בארץ ובעולם: יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, עמיר פרץ, אמר אתמול לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפגישה עמו, כי הוא אינו רואה אפשרות לקואליציה משותפת עם ישראל ביתנו. לדבריו, לא מדובר בפסילה אישית אלא בפסילה על רקע תפיסות עולם שונות לחלוטין בכל התחומים. בתוך כך, בכירים במפלגת העבודה דווקא מאיצים באולמרט לצרף את ישראל ביתנו לממשלה כיוון ש"המורדים" במפלגת העבודה והעימותים הפנימיים עלולים לפרק את הקואליציה.

במישור הבינלאומי: אתמול בערב התרסק מטוס קל בבניין רב קומות בניו יורק ועורר בהלה רבה. בסופו של דבר, הוברר כי מדובר בתאונה ולא באירוע טרור.

מן הצד השני, נרשמו אתמול ירידות בוול סטריט, בעיקר בשל פרסום הפרוטוקול של ישיבת מועצת השווקים הפתוחים בארה"ב. במועצה הביעו דאגה מסכנה "ניכרת" לכך שהאינפלציה לא תתמתן כצפוי, וציינו כי יש לפעול באופן שיבטיח ירידה באינפלציה. ריסון האינפלציה בוצע בשנתיים האחרונות באמצעות העלאת הריבית - צעד שאמור להגביל את חגיגת הקניות בארה"ב ומכאן להגביל את סחרור המחירים.

עם זאת, ריבית גבוהה אינה תומכת בשוק המניות שכן הציבור מעדיף להשקיע את כספו בפיקדונות בנקאיים המבטיחים לו ריבית גבוהה ונטולת סיכון במקום שיזרים את כספו לבורסה. מנגד, רשמו בורסות אירופה עליות אתמול - זה היום השישי ברציפות - ונסגרו בשיא של חמש שנים.

המסחר התאפיין היום בסלקטיוויות רבה כאשר מספר מצומצם של מניות ריכז את העליות. "ראינו היום מהלך חזק בתחום הנדל"ן שנבע מפעילות קנייה של קרנות הנדל"ן שבאה לאחר יומיים של מימושים" אומר פעיל בשוק "ובכל מקרה, הכיוון עדיין חיובי במגזר זה".

הכוכבות של היום היו מניות הנדל"ן שעלו בשיעור ממוצע של 2.2%: זינוק של 8% נרשם במניית אלרוב נדל"ן לאחר מימושים של כ-14% שנרשמו בימים האחרונים. למרות המימושים, מציגה אלרוב נדל"ן את אחת התשואות הפנטסטיות: 315% מתחילת השנה במחזור מסחר ממוצע של יותר מ-3 מיליון שקל. החברה האם, אלרוב, הוסיפה גם היא 6.8% והיא מציגה מתחילת השנה תשואה נאה של 84%.

מזנקות נוספת בתחום הנדל"ן הן אפריקה מגורים שהוסיפה 7.8% ואלביט הדמיה שעלתה 5.2%. אלביט הדמיה הודיעה אתמול על פרויקט חדש ברומניה - קומפלקס של מרכזי בידור, סחר ומגורים - בו תשקיע 41 מיליון דולר. ביום ראשון הקרוב עתידה להישמע "יריית הפתיחה" לרוד שואו של הנפקת פלאזה סנטרס, המרכזת את פעילות הקניונים של אלביט הדמיה במזרח אירופה, בבורסה הראשית בלונדון. אנשי שוק ההון הוזמנו למצגת שתתקיים בדיוויד אינטרקונטיננטל. כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן, הוסיפה 2.7% ובכך היא מציגה תשואה מרשימה של 97% מתחילת 2006.

העליות במגזר הנדל"ן הקיפו את כל המניות בתחום ובמיוחד את החברות הקטנות שעלו בשיעור חד: רוזבאד,עלתה 5.2% אוסיף הוסיפה 4.1% ודוראה זינקה 7.6%.

דלק אנרגיה זינקה 7.7% לאחר שהודיעה על הצלחה גדולה מהמצופה בקידוח הנפט והגז שהיא עורכת מול חופי וייטנאם. מהמאגר העיקרי זורם נפט בקצב של 5,513 חביות ליום בתוספת של 6.76 מיליון רגל מעוקב של גז. מדובר בקצב הפקה שנתי של יותר מ-2 מיליון חביות ליום אשר עשוי לייצר לשותפות רווח של כ-80 מיליון דולר בשנה.

מניית בנק לאומי ריכזה את מחזור המסחר השני בבורסה (63 מיליון שקל) ואיבדה 0.5%. "לאומי השיג את מחיר היעד הקודם אחרי שעלה ב-13% והוא כעת מתומחר לפי השווי ההוגן שלו" - כך קובעים היום האנליסטים של בנק ההשקעות מריל לינץ' ומורידים את הדירוג למניית הבנק השני בגודלו במדינה מ"קנייה" ל"נייטרלי". במריל לינץ' צופים, כי הבנק יחלק ברבעון הראשון של 2007 דיווידנד ענק בגובה של 2.5 מיליארד שקל. עם זאת, בדויטשה בנק חולקים על מריל ומציינים את לאומי ברשימת המניות המומלצות בשווקים המתעוררים. הפועלים איבדה 0.3% במחזור הגבוה בבורסה - 73 מיליון שקל.

גם דיסקונט נמצא ברשימת המניות המומלצות והיא הוסיפה 0.8%. בדויטשה מציינים, כי "אנו עדיין אוהבים את סיפור הבנקים בישראל, המשלבים מטבע יציב עם פוטנציאל לעלייה ותמחור נמוך".

כי"ל עלתה 1.9% לאחר שאיבדה אתמול 1.6% בעקבות ביטול ההנפקה של חברת האשלג האוקראינית אורקלי שהיתה אמורה לגייס הון בלונדון. בשוק ציפו עוד קודם, כי ההנפקה תתבצע במחירים גבוהים ועל פי מכפילים גבוהים יותר משל כי"ל, דבר שהוביל לעליות במניות כי"ל. טבע איבדה 0.5% למרות שהיא המניה השלישית שנכללה ב"רשימת המומלצים" של דויטשה בנק הבוקר.

אי.די.בי פיתוח הוסיפה 2.8%. הבוקר נודע, כי בחברה שוקלים להנפיק את בית ההשקעות כלל פיננסים אשר נשלט בידי חברת הביטוח כלל. בשלב זה מדובר על החלטה הנמצאת על סדר היום בלבד ופירושו כי החברה עדיין לא קיבלה אישורים וטרם התקבלה החלטה רשמית. בנוסף, עדיין לא נקבע שווי לחברה.

פילת מדיה, שנסחרת בלונדון ובתל אביב, הוסיפה 5.4% לאחר שדיווחה הבוקר כי חתמה על חוזה עם רשת טלוויזיה אמריקאית ששמה לא נחשף, בהיקף של 5 מיליון דולר. פילת מדיה מפתחת תוכנה לניהול שידורי טלוויזיה והיא תספק לרשת האמריקאית מערכת לתזמון שידורים והפצת ערוצים המתבססת על מערכת ה-IBMS - מוצר הדגל של פילת מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully