וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: לקבוע יעד גירעון של 3% בתקציב 2002

הארץ

7.8.2001 / 8:17

ש"ס מתנה תמיכתה בתקציב המדינה ל-2002 בהגדלת התקציבים למשרדים החברתיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים

מאת צבי זרחיה

יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר בראיון ל"הארץ" כי "בתקופה כל כך קשה של מיתון עמוק, קיפאון משקי חריף ושיעורי אבטלה גואים - יש מקום למדיניות מרחיבה". ישי אמר: "זה לא סוד שאני מתנגד לתפישות השמרניות שרווחות במשרד האוצר ובבנק ישראל. יש להגדיל את הגירעון בתקציב 2002 ל-3% מהתוצר על מנת לבצע השקעות דרמטיות בתשתיות, בחינוך וברווחה. צריך להניע את מנועי המשק. ש"ס לא תוכל לתמוך בתקציב אם ייקבע בו יעד גירעון של 1.8%-2% מהתוצר".

ש"ס מתנה את תמיכתה בתקציב המדינה ל-2002 בהגדלת התקציבים למשרדים החברתיים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, בחקיקת החוקים הסוציאליים שנמצאים בהליכי חקיקה, וכן בהעלאת יעד הגירעון בתקציב.

ישי גם מאיים כי סיעתו לא תתמוך בתקציב אם תתקבל החלטה להקפיא ב-2002 את חוק משפחות ברוכות ילדים המעניק קצבאות מוגדלות למשפחות שבהן 5 ילדים ויותר. ישי אמר: "לא נוכל לתמוך בתקציב אם לא תינתן תוספת תקציב משמעותית למשרדים החברתיים. כמובן שנתנגד לקיצוצים בתקציבי החינוך, הרווחה והבריאות. לא דיברתי עם שלום על הסכומים אלא על העקרונות. שר האוצר אמנם אמר לי שהמצב קשה, אבל לזכותו ייאמר שהוא בעל ראייה חברתית. להערכתי, הוא יצליח להגדיל את התקציבים לתחומי החברה והרווחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully