וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי בוחנת אפשרות להנפיק גם את כלל פיננסים

טל לוי

12.10.2006 / 11:32

סיימה את המחצית הראשונה של 2006 ברווח של 33.1 מיליון שקל . בבורסת ת"א כבר נסחרים מספר בתי השקעות - רובם במדד ת"א 100


אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר שוקלת להנפיק את בית ההשקעות כלל פיננסים. בשלב זה מדובר על החלטה הנמצאת על סדר היום, אולם החברה עדיין לא קיבלה אישורים וטרם התקבלה החלטה רשמית. בנוסף, עדיין לא נקבע שווי לחברה. אי.די.בי נמצאת בעיצומו של תהליך להנפקת את חברת הסלולר סלקום בבורסת ניו יורק.


בבורסה של ת"א נסחרים מספר וכמה בתי השקעות הנסחרים במסגרת מדד ת"א 100: כך למשל אקסלנס-נשואה, המציגה תשואה של 13% מתחילת השנה במחזור ממוצע של 440 אלף שקל. אי.בי.אי המציגה תשואה שלילית של 17% במחזור ממוצע של 317 אלף שקל. דש איפקס שאיבדה 12% מתחילת 2006 ומחזור המסחר הממוצע בה עומד על 250 אלף שקל. לידר שוקי הון, שנסחרת במסגרת מדד הרצף, הונפקה במארס ומציגה תשואה של 12% מאז ההנפקה וזאת לאחר שכבר עלתה לשיא של 45% מאז למחיר ההנפקה.

כלל פיננסים נשלטת במישרין בידי כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי. כלל פיננסים עצמה סיימה את המחצית הראשונה של 2006 ברווח של 33.1 מיליון שקל - עלייה של 41% לעומת המחצית המקבילה.

כלל פיננסים נמצאת בשנה האחרונה בכותרות לאחר שהבורר יעקב מלץ ז"ל קבע במארס כי עליה לשלם 95 מיליון שקל לסוחר המעו"ף אלי ארוך, לאחר שזה טען כי חברת אילנות בטוחה לא ביצעה את הוראות המסחר שהכתיב לה, אלא פעלה על דעת עצמה תוך שהיא גורמת לו להפסדים ניכרים. בחודשים שלאחר מכן האשימו בכלל ביטוח כי אלי ארוך השתמש בשיטות פסולות שכללו איום על הבורר במטרה לשנות את פסק הדין.

כלל תקפה בשני מישורים את הליך הבוררות: הראשון, תביעה לביטול הסכם הבוררות עצמו, לאחר שכלל טענה כי ארוך התחייב שלא לאיים על עדים במהלך הבוררות, ומאחר שהפר התחייבות זו, הוא הפר גם את ההסכם שמהווה יסוד ומסד להליך כולו. המישור השני היחידי שנותר הוא תקיפת פסק הבוררות עצמו כך שהשאלה האחרונה שנותרה פתוחה היא האם פסק הבוררות של מלץ - המחייב לשלם 95 מיליון שקל לאלי ארוך - אכן יצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully