וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס בוחנת את סבלנות הנאסד"ק עד הקצה - מחר המועד האחרון להגשת מסמכים כדי למנוע את מחיקת המניה ממסחר

שירלי יום-טוב

12.10.2006 / 11:40

הדדליין נדחה למחר לאחר שהחברה לא עמדה בהגשת הדו"חות הכספיים בסוף ספטמבר



שנת 2006 מתקדמת במהירות לעבר סיומה, אבל עסוקים עדיין עד מעל לראש בהשלמת הדו"חות השנתיים של 2005 בעקבות פרשת האופציות. הרישום מחדש של תאריכי הענקת האופציות מחייב בחינה מחדש של ההוצאות שרושמת החברה בגין הטבה זו לעובדים, כך שהשורה התחתונה בדו"חות החברה בשנים האחרונות צפויה להיפגע בעקבות עלייה בהוצאות. המשמעות היא ירידה משמעותית ברווחים ועלייה בהפסדים עליהם דיווחה החברה בשנים האחרונות.



את הדו"חות השנתיים המורחבים ל-2005 החברה לא הגישה מעולם, ועדיין לא ידוע מתי זה יקרה, אבל מה שכן ידוע שזה שהחברה אמורה להגיש עד מחר, יום שישי ה-13, מידע נוסף להנהלת הנאסד"ק, כדי להימנע ממחיקת המניה ממסחר ומעבר לרשימת הפינק שיטס הלא מחמיאה.



אין כל הבטחה שהחברה תגיש מחר חלק מהדו"חות להנהלת הנאסד"ק, כך שלא ברור האם חרב המחיקה ממסחר תוסר. מדובר בהררי מסמכים - הדו"חות המורחבים ל-2005, והדו"חות המורחבים לרבעונים הראשון והשני של 2006. הרבעון השלישי, המסתיים לרוב בספטמבר, יסתיים בקומברס רק בסוף אוקטובר, כך שהדו"חות לגביו אינם נכנסים לעת עתה לרשימת המטלות שעל החברה לעמוד בה מול הנאסד"ק.



אפשר לומר שקומברס בוחנת את סבלנות הנאסד"ק עד קצה היכולת. החברה היתה אמורה כבר להגיש את הדו"חות עד ה-25 בספטמבר, אך כבר ב-18 בספטמבר היא הודיעה שלא תוכל לעמוד בכך, וציינה כי בכוונתה להגיש מידע נוסף עד ה-13 באוקטובר - מחר.



עורך דין אמריקאי המתמחה בפעילות מול הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) אמר לרויטרס אתמול, כי הוא סבור שהסבלנות של הנאסד"ק עומדת לפקוע בנקודת הזמן הנוכחית, בגלל הפיגור הרב בהגשת הדו"חות על ידי החברה. עם זאת, הוא הניח שהנהלת הבורסה האמריקאית תנסה להמשיך ללכת לקראת החברה מאחר ומחיקה ממסחר הוא אירוע משמעותי, שיש לו השפעה רבה על בעלי המניות של החברה.



מחיקה ממסחר - זה לא חייב להסתיים רע



מחיקה ממסחר ומעבר לרשימת הפינק שיטס משמעותה לרוב ירידות במניה, לפחות בטווח הקצר, מאחר וגופים מוסדיים גדולים כמו קרנות פנסיה ונאמנות אינן מורשות בד"כ להחזיק במניות הנסחרות ברשימה.



מעבר לכך, רשימת הפינק שיטס מתאפיינת בסחירות נמוכה יותר ובפיקוח רופף יחסית. יחד עם זאת, צריך לזכור את מקרה מרקורי - המניה נמחקה בינואר ממסחר בנאסד"ק בשל פרשיית אופציות, אך נהנתה מחוסן רב בעת תקופת המסחר בפינק שיטס. את הסוף כולנו זוכרים - מרקורי נמכרה ביולי ל-HP תמורת 4.5 מיליארד דולר.



קומברס, המוכרת פתרונות ערך מוסף לחברות תקשורת, אינה החברה היחידה המסובכת עד צוואר בעריכה מחדש של דו"חותיה הכספיים - בוול סטריט יש עוד לפחות 50 חברות אחרות שבמחלקת הכספים שלהן דולק האור עוד מאוחר בלילה. כיום נמצאות למעלה מ-100 חברות תחת חקירה פנימית או חקירה חיצונית, על ידי תובעים פדרליים בארה"ב.



קובי אלכסנדר, המייסד של קומברס והמנכ"ל שלה עד התפטרותו במאי, נמצא כיום בנמיביה שבאפריקה. אלכסנדר נמלט לשם לפני שהוגש נגדו כתב אישום בארה"ב בפרשת הבקדייטינג של אופציות. בימים הקרובים צפויה ארה"ב להגיש בקשת הסגרה של אלכסנדר מנמיביה לארה"ב, אך עדיין לא ברור מתי והאם בכלל תענה נמיביה לבקשה זו.



בינתיים נהנית מניית קומברס מהזינוק בשווקים בארה"ב, עם קפיצה של כמעט 30% ממחצית יולי. מחיר המניה - 22.3 דולר - נמוך כעת בכ-7 דולרים ממחירה לפני התפוצצות הפרשה במארס האחרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully