וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפוניה בכבלים ב-2007 הופכת לאסטרטגיה

ערן גבאי

12.10.2006 / 12:08

הוצב יעד להגעה ל-400 אלף מנויים והגדלה של יותר מפי שניים בהכנסות. הכבלים השקיעו עד כה כ-371 מיליון שקל בטלפוניה

העיצומים הקרובים שבהם מאיים לפתוח ועד העובדים של בזק מגיעים, בין היתר, גם על רקע דרישת הוועד להחלת החובה בהפרדה המבנית גם על חברות הכבלים, ולמנוע את אפלייתה של בזק לרעה. בבזק מתבססים בעיקר על כך שחברות הכבלים חצו את רף ה-450 אלף מנויי האינטרנט, אך כעת מסתבר כי בקרוב מאוד הם יוכלו לבסס את טענתם גם בכל הקשור למספר מנויי הטלפוניה.

ל-TheMarker נודע, כי להנהלת חברות הכבלים הוצב יעד לחצות את קו 400 אלף מנויי הטלפוניה עד סוף 2007. כיום, יש לכבלים כ-150 אלף מנויי טלפוניה, ועד סוף השנה עשויה החברה להגיע לכ-170-180 אלף מנויים. המשמעות היא הגדלת קצב גיוס מנויי הטלפוניה לרמה של יותר מ-18 אלף בממוצע בחודש.

ההחלטה שמשרד התקשורת עשוי לקבל בקרוב בעניין ההפרדה המבנית בכבלים, קרי הפרדה בין חברת התוכן וחברת התשתית, צפויה לקחת בחשבון גם את הגידול בקצב גיוס מנויי הטלפוניה.

ברישיון המפ"א (מפעיל פנים ארצי) של חברות הכבלים נקבע, כי בהגיעה של החברה ל-450 אלף מנויי אינטרנט או לכ-250 אלף מנויי טלפוניה, היא תחויב בהפרדה המבנית, שלמעשה תכפה עליה הקמת חברת תקשורת נפרדת, ובהפרדה ברורה בין שתי ההנהלות (עסקית, כספית ושיווקית); הפרדה ברורה בין הנכסים של החברות, וגם בין העובדים. בהתאם לקצב גיוס מנויי הטלפוניה שנגזר מהיעד המנחה, הרי שמדובר בחציית רף 250 אלף המנויים עוד לפני אפריל 2007.

ההפרדה המבנית נועדה להבטיח שחברות הכבלים לא ינצלו את מעמדן המונופוליסטי בתחום הטלוויזיה כדי לסבסד תחרות בלתי הוגנת בתחומי האינטרנט או הטלפון. הקמה של חברת תקשורת נפרדת תטיל על חברות הכבלים, שעדיין מפסידות חצי מיליארד שקל בשנה, עול כבד נוסף.

פריסת רשת הטלפוניה של הכבלים צפויה להסתיים עד סוף 2006 לאחר שלפני כמה חודשים התקשרה חברת הכבלים עם נורטל בהסכם לאספקת מתג טלפוניה חדש, שיאפשר לה להרחיב את רשת הטלפוניה הנייחת, להציע שירותי טלפוניית IP, וגישה לשירותי מולטימדיה - שיחות וידיאו, הודעות מיידיות ועדכון על מצב הקישוריות של משתמשים אחרים ברשת, בכל רגע נתון. זה המתג השלישי של הכבלים והוא נועד לענות על הגידול במספר המנויים ובתנועת הלקוחות בטלפוניה, באינטרנט וב-VOD.

דו"חות מתב לרבעון השני של 2006 חשפו, כי בהוט טלקום, המפעילה את שירותי הטלפוניה של הכבלים, הושקעו 21.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006 לבדה, וכי בסך הכל השקיעו שלוש חברות הכבלים כ-371 מיליון שקל בשירותי הטלפוניה. החברות התחייבו במקור בפני הממונה על ההגבלים העסקיים להשקעה של כ-350 מיליון שקל בשירות, אך פעילות הטלפוניה מתחילה להוכיח את עצמה, והפכה ליעד רב חשיבות מבחינת יכולת הכבלים לספק חבילת שירותים כוללת (טריפל פליי).

חברות הכבלים נהנות כיום מהכנסה ממוצעת חודשית למנוי של כ-44 שקל בשירותי האינטרנט וכ-51 שקל בשירותי הטלפוניה (בזכות כניסת החברות לשוק העסקי במחירים גבוהים בהרבה). ההכנסה הממוצעת למנוי בכבלים נאמדת בכ-186 שקל בחודש.

מנכ"ל חברות הכבלים, דוד קמיניץ, מבין כי הבידול האמיתי של הכבלים בשוק הוא בשירות הטלפוניה, ועל כן יטילו בשנה הקרובה את עיקר יהבן בתחום זה. אם כיום רושמות חברות הכבלים הכנסות של קרוב ל-50 מיליון שקל ברבעון משירותי הטלפוניה, הרי שעד סוף השנה הבאה מספר זה עשוי לגדול משמעותית, ולהפוך להכנסה מהותית לתעשיית הכבלים, שיותר מתכפיל את עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully