וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-0.6%

שירלי יום-טוב

12.10.2006 / 15:53

אי.סי.איי עולה בכ-3% בהמשך לעלייה דומה אתמול. אם סיסטמס עולה ב-0.1% למרות הפחתת המלצה לסנדיסק

בורסת וול סטריט פותחת בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק מוסיף 0.6% והדאו ג'ונס עולה ב-0.4%. אם סיסטמס מוסיפה 0.1% למרות הפחתת ההמלצה של CIBC לסנדיסק, אי.סי.איי מתחזקת ב-2.5% נוספים בהמשך לעלייה של 3.6% אתמול על רקע שמועות על מכירתה וטי.טי.איי משילה 0.3%.

סקירת טרום מסחר

יום מלא "אקשן" נרשם אתמול בוול סטריט, עם התרסקות מטוס קל לתוך בניין מגורים במנהטן. האירוע אמנם לא השפיע על המסחר יתר על המידה, אבל השוק ננעל בירידות בכל זאת. היום כבר צפויים השווקים לשוב לנוע מעלה, עם עליות קלות בפתיחת המסחר, כך על פי החוזים העתידיים בשעה זו.

מה שעשוי לתדלק עליות היום הוא ירידה נוספת במחירי הנפט, לרמת שפל מתחילת השנה - מחירה של חבית עומד בשעה זו על כ-57.4 דולר. אנליסט בבית ההשקעות ג'פריס אמר ל-CNN כי המחיר הנמוך של הנפט והציפייה לעונת דו"חות חזקה מתחילה לעורר שוב את השווקים לכיוון מעלה. בג'פריס מצפים לעלייה של 14% ברווחי החברות הנכללות במדד ה-S&P500. "בשלב הנוכחי יש יותר חדשות טובות מאשר רעות והשווקים מגיבים לכך", אמר ארט הוגן.

בין הישראליות תפתח עונת הדו"חות לרבעון השלישי ביום חמישי הבא, עם דו"חות מכיוונה של חברת פתרונות האבטחה, צ’ק פוינט. לא ברור האם השוק מצפה לתוצאות טובות, או שהמשקיעים סבורים כי אירוע אחר עומד על הפרק - אולי רכישת החברה - אבל המניה לא עוצרת בינתיים: היא זינקה 20% תוך מעט יותר מחודש ובמחיר של כ-20 דולר היא נמצאת בשיא של שבעה חודשים.

צ'ק פוינט צפויה לרשום הכנסות של 139 מיליון דולר ורווח למניה של 32 סנט, כך על פי התחזית הממוצעת. לפחות שני בתי השקעות זיהו באחרונה קטליזטורים לעליות במניה - U בנק וג'פריס - שהמליצו בחודש האחרון על הגדלת פוזיציה במניה. בשני בתי ההשקעות העריכו אז כי שוויה של החברה היה נמוך מדי. בג'פריס כתבו כי הם מצפים למכירות גבוהות בחברה ברבעון הרביעי של השנה, הנחשב מסורתית לרבעון החזק ביותר אצל חברות תוכנה בכלל ואצל צ'ק פוינט בפרט. מחיר היעד של ג'פריס לצ'ק פוינט עומד על 22 דולר - עדיין גבוה ב-9.5% מהמחיר בשוק.

טאואר - כבר לא בוננזה



בית ההשקעות CIBC הוריד היום המלצה למניית סנדיסק (SNDK) ל"תשואת שוק" השקולה להמלצת "החזק". ירידות במניית סנדיסק משפיעות ישירות על מניית אם סיסטמס, לאחר שהאחרונה נרכשה על ידי סנדיסק ביולי האחרון בעסקת מניות. "אנו מעדיפים לשבת על הגדר לעת עתה. אנו צופים עודפי היצע של זכרונות NAND (הבסיס למוצרים כמו כרטיסי זיכרון למצלמות וכונני זיכרון ניידים), וסבורים שהחברה הממוזגת תתקשה להמשיך לשמר את המכירות הגבוהות של מוצר הדיסק און קי (כונן זיכרון נייד) של אם סיסטמס, מאחר והחברות עמן עובדת אם סיסטמס לא ירצו לשתף פעולה עם המתחרה הגדול ביותר שלהן. בהתחשב בעובדה שמכירות הדיסק און קי מהוות כ-60% מאם סיסטמס, האינטגרציה של החברה לתוך סנדיסק עשויה להיתקל בקשיים".

"בוננזה" היא מילה שמיטיבה לתאר את למה שקרה במניית טאואר, עם זינוק של כ-46% תוך חודשיים וקפיצה של כ-60% בשנה האחרונה. בית ההשקעות רמקו היה אחד הראשונים לזהות את הפוטנציאל לעליות במניה לפני שנה, ועכשיו, סבורים שם, הבוננזה הסתיימה. האנליסט יניב רחימי הוריד היום המלצה לטאואר ל"החזק", אבל נראה כי השוק לא ממש מתרשם מכך, והמניה מוסיפה כ-1.5% במסחר בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully