וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענקיות נופלות: אינטל מאבדת גובה בגלל מלחמת המחירים; סיסקו צפויה לדווח על רבעון גרוע מהקודם

דפנה מאור

7.8.2001 / 9:57

אינטל עלולה לאבד רווחיות בגלל כוונתה להוריד דרסטית את מחירי המעבדים; סיסקו תדווח היום לאחר הסגירה

שתיים מענקיות הטכנולוגיה של וול סטריט, אינטל וסיסקו , עוברות עתה את אחת התקופות הקשות בתולדותיהן. אינטל עומדת על סיפה של הסלמה במלחמת המחירים בעולם המעבדים למחשבים אישיים, ומנייתה נפלה אתמול, לאחר שדו"ח של ליהמן ברדרס קבע כי רווחיות החברה תיפגע כתוצאה מהורדת מחירים דרסטית של מוצריה. סיסקו, מצידה, צפויה לדווח היום לאחר הסגירה על ירידה נוספת ברווחים ובהכנסות ברבעון השני של השנה.

אינטל וסיסקו, מ"ארבעת הפרשים" של עולם הטכנולוגיה - הכוללים גם את מיקרוסופט ו-DELL (דל) , שלטו במשך שנים רבות בענפים שלהן, והיו מהמניות הטובות ביותר שהציע מגזר הטכנולוגיה בוול סטריט. החל מאמצע השנה שעברה החלה נפילתן, וסימנים טריים מראים כי היא צפויה להימשך.

מניית אינטל ירדה אתמול ב-% 4.4 במסחר הרגיל וב-0.4% במסחר שלאחר הסגירה, לאחר דו"חות שליליים שהוציאו כמה בתי השקעות על אינטל. בעקבותיה נרשמו ירידות במגזר השבבים כולו, ומדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה ירד ב-1.5%.

סלומון סמית ברני, ליהמן ברדרס ואנליסטים נוספים הורידו את תחזיות הרווח של אינטל. לדברי ליהמן ברדרס, אינטל מתכננת הורדת מחירים של 50% למעבדי פנטיום 4 בניסיון לחטוף בחזרה את נתח השוק שאיבדה ל-AMD. "מי שחשב שמלחמת המחירים כבר היתה אגרסיווית, לא ראה עדיין כלום", נאמר בדו"ח של ליהמן. ומלחמת מחירים היא מלחמה שבה בדרך כלל כל הצדדים מפסידים.

תחזית הרווח למניה של אינטל ברבעון השלישי הורדה על ידי ליהמן ברדרס מ-11 סנט ל-8 סנט. תחזית ההכנסות הוקטנה מ-6.64 מיליארד דולר ל-6.24 מיליארד דולר.

סיסקו תדווח היום לאחר הסגירה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת הכספים (המסתיים בסוף יולי). החברה, לפי כל התחזיות, צפויה לדווח על המשך ירידה בהכנסות וברווחים, בעקבות ההאטה הקשה במגזר ציוד התקשורת. האטה זו הובילה את סיסקו, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד רשתות אינטרנט, לקצץ 8,500 משרות השנה.

התחזית הממוצעת בוול סטריט צופה רווח למניה (לפני הוצאות חד פעמיות והפחתות מוניטין) של 2 סנט. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 16 סנט למניה, וברבעון הקודם 3 סנט למניה.

ההכנסות ברבעון צפויות ליפול ב-24% מהתקופה המקבילה ולהסתכם ב-4.3 מיליארד דולר - 8% פחות מהרבעון הקודם. תחזיות החברה עצמה צופות ירידה של עד 10% בהכנסות. הצמיחה השלילית ברווחיות ובהכנסות מתבלטת על רקע הצמיחה העזה שרשמה סיסקו בשנים קודמות. ברבעון המקביל ב-2000, לדוגמה, צמחו הכנסותיה ב-29%.

לדו"ח של סיסקו תהיה חשיבות רבה עבור המשקיעים, שינסו למצוא אותות ומופתים לגבי עתידו של מגזר הטכנולוגיה כולו. ההבטחה שכולם נשאו עיניה אליה - שתהיה התאוששות במחצית השנייה של השנה, אליה גולש הרבעון של סיסקו - צפויה להכזיב.

אולם התחזיות שתיתן החברה עשויות לתת שביב של תקווה למשקיעים, אם החברה תאמר שהיא חווה התייצבות בעסקיה. עם זאת, מרבית האנליסטים צופים כי סיסקו תמשיך בנימה זהירה, בשל התפשטות ההאטה הכלכלית מארה"ב לאירופה ולאסיה. מנכ"ל החברה, ג'ון צ'יימברס, אמר כי הוא מאמין ששוק ציוד התקשורת יכול לצמוח בקצב של 30%-50% השנה, אך ככל הנראה הצמיחה בפועל תהיה לא יותר מ-20%, והערב תהיה לסיסקו הזדמנות להוריד את רף הציפיות, שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully