וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים בעבודה? הבוס מעצבן אתכם? יכול להיות יותר גרוע: 10 העבודות הנוראיות ביותר בעולם

גיתית גינת

12.10.2006 / 13:21

אי אפשר לקרוא להם עובדים, כי הם בעצם עבדים; כריית פחם במכרות מאולתרים באוקראינה, איסוף אשפה בפיליפינים, כריית גופרית בהר געש וגם קיבוץ נדבות בשיטת כריתת איברים - העבודות האיומות ביותר שבני אנוש יכולים לעסוק בהן









ארגון העבודה הבינלאומי מעריך שכ-250 מיליון ילדים בגילים חמש עד 14 עובדים היום במדינות הבלתי מתועשות. לפחות 120 מיליון מהם עובדים במה שאי אפשר לתרגם אלא כ"משרה מלאה". 61% מהם נמצאים באסיה, 32% באפריקה והשאר בדרום אמריקה. במקרה הטוב, ילדים עוזרים במשק הבית או בחווה. במקרים גרועים יותר הם חשופים למחלות, לא זוכים לחינוך או לילדות נורמלית, כולאים אותם בסדנאות יזע או קושרים אותם למכונות שעמן הם עובדים כדי שלא יברחו.



למיליונים האלה, קצתם לא יותר גבוהים מהעציץ הגדול בכניסה לביתכם, יש כל מיני יתרונות בהשוואה לעובד מבוגר: הם נפלאים לטוויית שטיחים כי הידיים שלהם קטנות; הם פנטסטיים לעבודה במכרות, כי רק הם יכולים להידחק אל המחילות הצרות ביותר; הם נהדרים לעבודה על עצים, כי הם זריזים יותר וקלים יותר; הם מוכשרים לאיסוף אשפה, כי הם מגיעים לפינות הכי בלתי אפשריות; הם מעולים בתור שכירי חרב, כי הם תלויים יותר במבוגרים והמוח שלהם נשטף טוב יותר; הם חלומיים בתור עובדי מין, כי כולנו למדנו לחפש את הסחורה הכי טרייה.



וכשתנסו לספר את זה לצעירים של היום, הם פשוט לא יאמינו לכם.



> הכתבה המלאה פורסמה במוסף "הארץ"


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully