וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הכלכלנים של "וול סטריט ג'ורנל": מגזר קרנות הגידור מסכן את השווקים הפיננסים

TheMarker

12.10.2006 / 20:24

יותר ממחצית הנסקרים אמרו כי יש להדק הרגולציה על המגזר



קרנות גידור מהוות סיכון לשווקים הפיננסים ויש מקום להדק את הרגולציה עליהן - כך העריכו מרבית הכלכלנים שהשתתפו בסקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל". יותר ממחצית הכלכלנים, 23 מתוך 41 הנסקרים שענו על השאלה, אמרו כי הרגולציה והפיקוח על מגזר קרנות גידור אינם הדוקים מספיק. 16 מהנסקרים אמרו כי מידת הרגולציה הקיימת "נכונה", ושני כלכלנים אמרו כי הפיקוח "הדוק מדי". כ-60% מהכלכלנים אמרו כי קרנות גידור מהוות סיכון לשווקים הפיננסים.



למעלה מאלף קרנות גידור נסגרו בשנתיים האחרונות, לאחר שנפגעו מהימורים לא נכונים. על הקרנות שנסגרו נמנו כמה מהגדולות במגזר - שנכסיו מוערכים ב-1.23 טריליון דולר - בהן, אמארנת אדוויזרס, שביצעה הימור לא נכון בשוק האנרגיה, ו-וגה אסט מנג'מנט, שהיתה עד לפני זמן לא רב אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם.



המעידות האחרונות במגזר וכמות הסגירות הגדולה, חיזקו את ההערכות כי צפויה להתחיל מגמת קונסולידציה במגזר. עם זאת, למרות סגירתן של קרנות רבות, עדיין נרשם גידול במספר הקרנות בשוק, שכולן מתחרות על בסיס תפיסת השקעות דומה. מצב זה, הוביל בין היתר לירידה בתשואותיהן: עד אוגוסט השנה רשמו קרנות גידור תשואות ממוצעות של 6.9%, לפי מדד חברת הדג' פאנד ריסרץ'. זאת לעומת תשואה שנתית של 31.2% ב-1999, ותשואה של כ-9% בשנה שעברה.



הכלכלנים שהשתתפו בסקר של "וול סטריט ג'ורנל" קיצצו את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לעומת הסקר הקודם, על רקע המשך ההאטה בשוק הדיור האמריקאי. הנסקרים צופים בממוצע צמיחה של 2.3% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ברבעון השלישי, לעומת תחזית לצמיחה של 2.8% בסקר של החודש שעבר. עם זאת, הותירו הכלכלים ללא שינוי את תחזית הצמיחה לרבעון הרביעי של השנה ולמחצית הראשונה של שנת 2007 ברמה של כ-2.5%.



אחד הגורמים שצפויים לתמוך בצמיחת הכלכלה, הוא ירידה במחירי הנפט - העריכו הכלכלנים שהשתתפו בסקר. בממוצע, צופים הנסקרים כי מחיר חבית נפט יגיע בסוף השנה לרמה של 60.55 דולר, לעומת תחזית של 66.95 דולר לחבית בסקר הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully