וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

12.10.2006 / 23:06

דאו ג'ונס במרחק נגיעה מ-12 אלף נקודות לאחר יום של עליות חדות. ECI זינקה ב-9% ביומיים

לאחר הפוגה בת יום למימושי רווחים, חזרו המדדים בוול סטריט להיסחר בעליות שערים חדות, בעקבות תוצאות כספיות חזקות של כמה ענקיות בשוק ובראשן רשת המזון המהיר הגדולה בעולם - מקדונלדס'. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.8% לשיא סגירה חדש של 11948 נקודות. S&P 500 עלה ב-0.9% לשיא של חמש שנים וחצי, ונאסד"ק טיפס ב-1.6%.

בשוק הנפט נותר מחירו של הזהב השחור מתחת לרמה של 60 דולר לחבית, זה היום החמישי ברציפות. כעת עולה מחיר הנפט ב-36 סנט ל-57.95 דולר, לאחר שנפל אתמול ב-1.2% לשפל של 11 חודשים. אנליסט בבית ההשקעות ג'פריס אמר ל-CNN כי המחיר הנמוך של הנפט והציפייה לעונת דו"חות חזקה, מתחילים לעורר שוב את השווקים כלפי מעלה. בג'פריס מצפים לעלייה של 14% ברווחי החברות הנכללות במדד S&P500. "בשלב הנוכחי יש יותר חדשות טובות מאשר חדשות רעות, והשווקים מגיבים לכך", אמר האנליסט ארט הוגן.

ענקית האלומיניום, אלקואה, פתחה בסיום המסחר שלשום את עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי, עם תוצאות נמוכות מהצפוי, אשר העלו סימני שאלה לגבי האופטימיות של כמה מהאנליסטים. אולם היום מתגברת האופטימיות, הודות לתוצאות טובות של רשת המזון המהיר מקדונלד'ס, רשת הקמעונות קוסטקו ותוצאותיה של יום בראנדס, המפעילה את רשת פיצה האט.

בקרב המניות הישראליות, תיפתח עונת הדו"חות לרבעון השלישי ביום חמישי הבא, עם דו"חות מכיוונה של חברת פתרונות האבטחה, צ’ק פוינט. לא ברור אם השוק מצפה לתוצאות טובות, או שהמשקיעים סבורים כי אירוע אחר עומד על הפרק - אולי רכישת החברה - אבל המניה לא עוצרת בינתיים. לאחר זינוק של 20% תוך מעט יותר מחודש, ובמחיר של כ-20 דולר, היא נמצאת בשיא של שבעה חודשים.

צ'ק פוינט צפויה לרשום הכנסות של 139 מיליון דולר ורווח למניה של 32 סנט, כך על פי התחזית הממוצעת. לפחות שני בתי השקעות זיהו באחרונה קטליזטורים לעליות במניה - U בנק וג'פריס, שהמליצו בחודש האחרון על הגדלת פוזיציה במניה. בשני בתי ההשקעות העריכו אז כי שווייה של החברה היה נמוך מדי. בג'פריס כתבו כי הם מצפים למכירות גבוהות בחברה ברבעון הרביעי של השנה, הנחשב מסורתית לרבעון החזק ביותר אצל חברות תוכנה בכלל ואצל צ'ק פוינט בפרט. מחיר היעד של ג'פריס לצ'ק פוינט עומד על 22 דולר - עדיין גבוה ב-9.5% מהמחיר בשוק. היום עלתה צ'ק פוינט בעוד 1.7% ל-20.4 דולר.

טאואר - כבר לא בוננזה

בית ההשקעות CIBC הוריד היום המלצה למניית סנדיסק (SNDK) ל"תשואת ענפית", השקולה להמלצת "החזק". ירידות במניית סנדיסק משפיעות ישירות על מניית אם סיסטמס, לאחר שהאחרונה נרכשה על ידי סנדיסק ביולי האחרון בעסקת מניות. "אנו מעדיפים לשבת על הגדר לעת עתה. אנו צופים עודפי היצע של זכרונות NAND (הבסיס למוצרים כמו כרטיסי זיכרון למצלמות וכונני זיכרון ניידים), וסבורים שהחברה הממוזגת תתקשה להמשיך לשמר את המכירות הגבוהות של מוצר הדיסק און קי (כונן זיכרון נייד) של אם סיסטמס, מאחר שהחברות עמן עובדת אם סיסטמס לא ירצו לשתף פעולה עם המתחרה הגדול ביותר שלהן. בהתחשב בעובדה שמכירות הדיסק און קי מהוות כ-60% מאם סיסטמס, האינטגרציה של החברה לתוך סנדיסק עשויה להיתקל בקשיים".

על רקע הדברים האלה, עלתה סנדיסק ב-2% ואם סיסטמס עלתה ב-1.9% ל-44 דולר.

"בוננזה" היא מילה שמיטיבה לתאר את מה שקרה למניית טאואר, עם זינוק של כ-46% תוך חודשיים וקפיצה של כ-60% בשנה האחרונה. בית ההשקעות רמקו היה אחד הראשונים לזהות את הפוטנציאל לעליות במניה לפני שנה, ועכשיו סבורים שם כי הבוננזה הסתיימה. האנליסט יניב רחימי הוריד היום המלצה לטאואר ל"החזק", אבל נראה כי השוק לא ממש מתרשם מכך, והמניה הוסיפה 1.6% ל-1.92 דולר.

דיבורים ושמועות על מכירת חברת ציוד התקשורת אי.סי.איי נשמעים בשוק ההון המקומי כבר יותר משנה. לא ידוע מה מקורם, ולפחות על פי מבחן התוצאה, אי.סי.איי היא עדיין חברה עצמאית חיה ובועטת. ידיעה שכזאת הסתובבה אתמול בסיטי של תל אביב, והתגלגלה בהמשך עד חדרי המסחר בניו יורק, בסיוע הסוחרים המקומיים. הידיעה הצליחה להקפיץ אתמול הן את מניית אי.סי.אי והן את מניית החברה האם שלה, כור. אי.סי.איי, כך סיפרו בשוק, קרובה להימכר לגוף אמריקאי גדול במחיר של 12 דולר למניה, המשקף ליצרנית ציוד התקשורת שווי של כ-1.45 מיליארד דולר.

המחיר הגבוה, אשר על פי השמועה ישולם תמורת אי.סי.איי במסגרת העסקה, גרם אתמול לאנליסטית אביבית מנה-קליל מ-CIBC לערער על מהימנותה של השמועה. להערכתה, השווי הריאלי המשתקף לאי.סי.איי מפעילותה העסקית ומרמת המכפילים הנהוגה בענף כיום, הוא 9 דולרים למניה בלבד. לכן היא אינה רואה אפשרות לפיה חברה גדולה בתחום התקשורת תציע לרכוש את אי.סי.איי בפרמיה של 40% על השוק.

אי.סי.איי ריכזה אתמול בשוק מחזור גבוה פי שניים וחצי מהמחזור היומי הממוצע במניה בשנה האחרונה, ובסיומו עלתה ב-3.6%. גם היום נמשכו העליות, ואי.סי.איי טיפסה בעוד 5.1% ל-9.3 דולרים במחזור גבוה והשלימה זינוק של כ-9% ביומיים.

טבע קיבלה אישור מותנה מה-FDA, לשווק בארה"ב גירסה גנרית לתרופת ה-Risperdal של חברת ינסן, לטיפול בהפרעות נפשיות. מכירותיה השנתיות של התרופה המקורית מסתכמות בכ-66 מיליון דולר - היקף קטן יחסית עבור טבע. אישור סופי יתקבל לאחר פקיעת הפטנט על התרופה בסוף דצמבר. טבע עלתה ב-0.2% ל-35.6 דולר.

תחת הכותרת "זמן טוב להיות מובילה בתוכנות התשלומים", החל אתמול בית ההשקעות האמריקאי וודבוש מורגן, לסקר את פעילותה של חברת פאנדטק עם המלצת "קנה" למניה. וודבוש מורגן גם צירף לפאנדטק מחיר יעד של 13 דולר, והמניה הגיבה בעלייה של 5.2% למחיר של 10.5 דולרים.

לאחר שחצתה אתמול לראשונה מזה שש שנים את רף 30 הדולר למניה, (מתואם לפיצול האחרון), עלתה נייס ב-4.5% למחיר של 31 דולר.

מניית סרגון עלתה ב-5.7% למחיר של 4.6 דולר, לאחר שבית ההשקעות האמריקאי אנטרברג העלה את מחיר היעד למניה מ-6 דולרים ל-8 דולרים והותיר המלצת "קנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully