וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מגמה חיובית בבורסות על רקע עלייה בצריכה בארה"ב; טוקיו והונג קונג עלו ב-1%

טלי גולדשטיין

13.10.2006 / 9:35

טייוואן סמיקונדקטור, שעלתה ב-3.6%, הובילה את העליות בקרב היצואניות האסיאתיות



עליות סגרו את יום המסחר באסיה, על רקע העלייה בצריכה בארה"ב. מדד הונג קונג טיפס מעל ל-18 אלף נקודות בפעם הראשונה מזה 6 שנים. בורסות טוקיו והוג קונג עלו ב-1%. סיאול רשמה עלייה של 1.26%.



הדו"ח של הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית, המכונה "הספר הבז'", פורסם אתמול ובו נתונים מעודדים על כלכלת ארה"ב. הצריכה הפרטית והביקוש לשירותים בארה"ב צברו תאוצה בחודש שעבר, למרות "התקררות רחבת היקף" בשוק הדיור, במה שעשוי להצביע על כך שצפויה נחיתה רכה של הכלכלה האמריקאית.

"מרבית מחוזות הבנק דיווחו על האצה בצמיחת הצריכה הפרטית, אם כי נרשמה האטה כללית במכירות רכב ובמגזר הדיור", נאמר בדו"ח.



בעקבות פרסום דו"ח הבנק הפדרלי בארה"ב נרשמו עליות בקרב מניות היצואניות האסיאתיות. סמסונג אלקטרוניקס, היצואנית הגדולה בדרום קוריאה, עלתה ב-1.2%. LG אלקטרוניקס הקוריאנית רשמה עלייה של של 1.7%. טייוואן סמיקונדקטור עלתה ב-3.6%.



בהונג קונג, מדד ההאנג סנג עלה ב-1% ל-18,056 נקודות. הפעם האחרונה שנרשמה עלייה מעל ל-18 אלף נקודות היתה ביולי 2000. המדד רשם את שיאו במארס 2000 עם 18,397,57 נקודות. מניית צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר לפי מנוי הגדולה בעולם, עלתה ב-2.3%.



חששות שהביקוש לסחורות גולמיות, כגון מתכות, יעלה על האספקה גרם לעלייה במגזר הסחורות בהובלת BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, שעלתה ב-5.6%. ריו טינטו, חברת הכרייה השנייה בגודלה, עלתה ב-2.3%.



סוני, יצרנית האלקטרוניקה השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-3.7% לאחר שבית ההשקעות מורגן סטנלי יפאן שינה את המלצת מנייתה ל"משקל יתר" - ההמלצה הגבוהה של מורגן סטנלי.



מפעילת רשת המרכולים והקמעונית הגדולה במדינה, סבן אנד איי (Seven & I), רשמה עלייה של 3.2% בעקבות העלאת תחזית הרווח הנקי השנתי שלה ל-153 מיליארד ין (1.28 מיליארד דולר), מתחזית קודמת של 150 מיליארד ין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully