וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר דטהקווסט: ירידה של 15% במכירות תחנות עבודה בעולם ברבעון השני של 2001

TheMarker.com שירות

7.8.2001 / 12:08

למרות ההערכות המוקדמות, לתחנות עבודה מבוססות איטניום היתה השפעה מועטה על השוק

שוק תחנות העבודה העולמי המשיך להצטמק דרסטית ברבעון השני של שנת 2001. המכירות העולמיות של תחנות עבודה במהלך רבעון זה ירדו ב-15% - כך עולה מנתוני מחקר מוקדמים של חברת גרטנר דטהקווסט.

זהו רבעון שלישי רצוף של ירידות במכירות בתעשיית תחנות העבודה. האנליסטים של גרטנר דטהקווסט אומרים כי החולשה בכלכלת ארה"ב אמנם השפיעה על מכירות תחנות העבודה העולמיות, אולם זו אינה הסיבה היחידה לירידה שחווה תעשייה זו.

"לכאורה, הסיבה לירידה במכירות תחנות עבודה נעוצה בצמיחה גבוהה לא טבעית שהתרחשה בשנים האחרונות, בעיקר בפלח תחנות העבודה IT - Information Technology. הדרישה ל'תחנות עבודה מותגיות' פשוט אינה קיימת בשוק", אמר פיה ריפו, אנליסט בכיר בגרטנר דטהקווסט.

חברת DELL (דל) היתה הספק היחיד שחווה צמיחה דו-ספרתית ברבעון השני, ו-IBM היא הספק השני שהגדיל את נתח השוק שלו ברבעון זה. "מבחינת דל, התוצאות שהשיגה הן יחסית דלות, מאחר שהן מהוות מחצית משיעור הגידול שהשיגה ברבעונים קודמים", אמר ריפו. "IBM השיגה תוצאות טובות יחסית, לאחר העדכון במחיר מערכות ה-low-end, אולם היא מתמודדת עם שיבושים פוטנציאליים ושינויים שמקורם בהעברת חטיבת תחנות העבודה לחטיבת השרתים הארגוניים. HP (היולט פאקרד) איבדה נתח שוק כאשר ביצעה רה ארגון של כל תחנות העבודה לקו מוצרים אחד ושינויים אסטרטגיים", הוסיף האנליסט.

"ברבעון השני של 2001 נכנסו לשוק תחנות עבודה מבוססות איטניום, שלמרות הציפיות הגבוהות השיגו רמות מכירה אפסיות", אמר ריפו. "משתמשים של תחנות עבודה high-end, שצפויים ליהנות מיתרונות האיטניום, מגלים שמרנות וממתינים לשלב הבגרות של הפלטפורמה והיישומים. על כן אנו מאמינים כי תחנות עבודה מבוססות איטניום יישארו בבחינת פלטפורמת פיתוח עד הגעתו של מעבד הדור הבא בשנה הבאה", הוסיף.

בנוסף, אומרים אנליסטים בגרטנר דטהקווסט כי אין כמעט הבדל מבחינת משתמשי הקצה בין תחנות עבודה low-end לבין מחשבים אישיים. "רבים ממשתמשי הקצה של תחנות העבודה מריצים יישומי low-end שאינם מצריכים שירות ותמיכה, כרטיסים גרפיים או יכולת שדרוג מערכת, ולכן טכנולוגיות חדשות, כמו פנטיום 4 ו-Xeon, לא קיבלו דחיפה בשוק זה", אמר ריפו. "חלק מספקי המערכות אומרים כי תחנות העבודה מיועדות לשווקים המקצועיים, בהם ליישומים ולתמיכה יש ערך אמיתי".

בכל מקרה, אומרים בגרטנר, 2001 תהיה שנה לא קלה לספקי תחנות העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully