וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרעון במאזן הסחר של ארה"ב באוגוסט זינק ל-69.86 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

13.10.2006 / 16:15

ירידה זו אינה תורמת למאמצי האומה לקצץ את הגרעון בן ה-700 מיליארד דולר שנרשם ב-2005



הגרעון במאזן הסחר של ארה"ב באוגוסט זינק ל-69.86 מיליארד דולר, על רקע ייבוא גדול של סחורות מסין, ומחירו הגבוה של הנפט המיובא.



זוהי עלייה של 2.7% לעומת יולי, והיא אינה תורמת למאמצי האומה לקצץ את הגרעון בן ה-700 מיליארד דולר שנרשם ב-2005, מסר המשרד למסחר האמריקאי. עם זאת, יש עדיין תקווה שמאזן הסחר יראה שיפור במהלך החודשים הקרובים.



הירידה הנרשמת לאחרונה במחירי הנפט, יכולה לעזור בצמצום התשלום החודשי לנפט מיובא, אשר עמד על סכום של 27.2 מיליארד דולר באוגוסט, לדברי בריאן בטון, כלכלן בחברת גלובל אינסייט. הירידה תשתקף כבר בנתוני ספטמבר ותסלול את הדרך לצמצום גרעון הסחר עד לסוף השנה.



מלבד מגזר האנרגיה, הגרעון של הסחר בסחורות אחרות היה בסימן ירידה מאז שרשם שיא בינואר. בשמונת החודשים הראשונים של 2006, הייצוא בארה"ב רשם עלייה הולכת וגדלה לעומת ירידה בייבוא- 13.7% לעומת 10.3%.



בסופו של דבר, על הייצוא לגדול בקצב מהיר יותר כדי להשפיע על הגרעון הכולל אך הזרם העכשווי נותן תקווה ששיפור נצפה באופק.



ירידה בביקוש המקומי, שיכלול קיצוץ בהוצאות על סחורות מיובאות, יכול לתרום, אף הוא, לצמצום גרעון מאזן המסחר בחודשים הקרבים. לעת עתה, גם יוקר מחירי האנרגיה וגם האטה בשוק הנדל"ן לא מאטים את צריכת האמריקאים לסחורות מתוצרת חוץ- מאמנות וענתיקות למוצרי חשמל והנעלה.



יבוא ארה"ב הסתכם ב-192.28 מיליארד דולר באוגוסט, כשמשלוחים מזין מהווים את עיקר נתח הייבוא. מאזן הסחר של ארה"ב מול סין עומד על גרעון שיא של 12%- 21.96 מיליארד דולר באוגוסט. זהו גרעון הגדול פי 3 מהגרעון של ארה"ב מול יפאן.



הייצוא מארה"ב עלה ל-122.42 מיליארד דולר. הערכות כלכלנים הן שהביצועים החלשים של המסחר יורידו 0.6% מהצמיחה בתמ"ג ברבעון זה ל-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully