וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשגרירות ארה"ב בנמיביה ציפו לקבל כבר השבוע את בקשת ההסגרה של קובי אלכסנדר - אך היא טרם הגיעה

שירלי יום-טוב

13.10.2006 / 18:06

ריי קסטילו, דובר השגרירות בנמיביה: "יש לנו עד ה-27 בחודש להגיש את הבקשה לנמיביה - ונעשה זאת"



בניגוד לדברים שאמר גורם בשגרירות ארה"ב בנמיביה השבוע, בקשת ההסגרה של קובי אלכסנדר מנמיביה לארה"ב טרם התקבלה בשגרירות ולא הועברה עדיין לשלטונות הנמיביים.



אריק בנג'מינסון, האחראי על הטיפול בעניין זה מטעם השגרירות האמריקאית בוינדהוק, בירת נמיביה, אמר ל-TheMarker מוקדם יותר השבוע, כי הוא מצפה לקבל את מסמכי בקשת ההסגרה מניו יורק באמצעות אי-מייל עד לסוף השבוע, כלומר עד היום. ריי קסטילו, דובר השגרירות האמריקאית בנמיביה, אמר ל-TheMarker הערב בשיחת טלפון, כי למיטב ידיעתו המסמכים עדיין לא הגיעו.



בנג’מינסון אמר עוד בימים האחרונים, כי מרגע שיקבל את הבקשה מצוות התביעה במשרד התובע בברוקלין, ניו יורק, הוא צפוי להעבירה לנמיביים תוך מספר דקות. קסטילו, מיומן בענייני דוברות ויחסי ציבור, אינו מנדב היום פרטים נוספים בעניין. "יש לנו עד ה-27 בחודש להגיש את הבקשה ונעשה זאת", הוא אומר. הוא אינו מוסר פרטים נוספים בתשובה לשאלה האם יש קשיים או עיכובים בלתי צפויים בהגשת הבקשה.



קובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל לשעבר של חברת קומברס, שוהה בנמיביה, השוכנת צפונית לדרום אפריקה, כבר כמעט שלושה חודשים, לאחר שנמלט מפני השלטונות האמריקאיים המאשימים אותו בשורת עבירות חמורות על חוקי ניירות ערך בארה"ב.



אלכסנדר אותר בנמיביה בתחילת החודש ונעצר ב-27 בספטמבר. מספר ימים לאחר מכן, הוא שוחרר בערבות של יותר ממיליון דולר - סכום הערבות הגבוה ביותר ששולם בנמיביה מאז ומעולם. כעת, שוהה אלכסנדר עם משפחתו בקאנטרי קלאב הסמוך לוינדהוק, שם רכש דירה בכמה מאות אלפי דולרים - סכום גבוה מאוד עבור דירה בנמיביה.



האמריקאים נלהבים מאוד מרעיון הסגרתו של אלכסנדר לארה"ב, ויש לשער שהדבר קשור גם במבוכה הרבה שגרם אלכסנדר ל-FBI האמריקאי, שלא הצליח לאתר אותו בשום מקום בעולם במשך כחודשיים לאחר הגשת כתב התביעה נגדו בניו יורק.



האמריקאים צריכים להגיש את בקשת ההסגרה עד ה-27 באוקטובר - חודש בדיוק לאחר מעצרו של אלכסנדר בנמיביה. אפשר להניח שהעובדה שהשגרירות האמריקאית לא קיבלה עדיין את בקשת ההסגרה באי-מייל מברוקלין אינה מרמזת על כך שהיא לא תגיע. ארה"ב רוצה מאוד בהבאתו של אלכסנדר למשפט בארה"ב. אם יימצא אלכסנדר, בן 54, אשם בכל הסעיפים, העונש המקסימלי שעשוי להיגזר עליו הוא 25 שנות מאסר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully