וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגיאל שוקלת לאפשר לבעלי מניות גבור ספורט להמיר אותן למניותיה

שלומי גולובינסקי

7.8.2001 / 14:00

איש העסקים מיכאל שטראוס כבר הודיע כי במקרה כזה ימיר את מניותיו בגבור ספורט ויחזיק ב-25% ממניות סגיאל

עוד החלפת מניות בקבוצת גבור ספורט של רועי גיל ואיתן אלדר. חברת סגיאל , המחזיקה ב-75% ממניות גבור ספורט, שוקלת לפרסם תשקיף באמצעותו יהיה ניתן להחליף מניות של גבור ספורט במניות של סגיאל.

כיוון שסגיאל מחזיקה כאמור בחלק נכבד מגבור, הרי שההחלפה תתאפשר עד שסגיאל תגיע לאחזקה של 90% ממניות גבור ספורט. אחזקה של יותר מ-90% תחייב אותה לפרסם הצעת רכש לרכישת יתרת אחזקות הציבור בחברה.

סגיאל אולי שוקלת, אולם חלק מבעלי מניותיה, כמו למשל מיכאל שטראוס ואחותו רעיה בן דרור, המחזיקים ב-6.7% ממניות גבור ספורט, כבר החליטו. השניים הודיעו כי ימירו את מניות גבור שבידיהם למניות סגיאל, ובכך יגדילו את החזקותיהם בחברה האם לכ-25%. בתחילת השבוע הגדילה משפחת שטראוס את החזקותיה בסגיאל, כאשר רכשה נתח ממניותיו של יהודה סייג, שיצא כמעט לגמרי מהשקעתו בסגיאל ברווח של 15 מיליון דולר.

מכל מקום, ההחלפה תאפשר לסגיאל להגדיל את בסיס ההון שלה, ולבעלי המניות שלה למקד את החזקותיהם בחברה אחת במקום בשתי חברות. רעיון החלפת המניות אינו חדש בקבוצת גבור ספורט. רק לאחרונה אישרה החברה כי בכוונתה לבחון אפשרות לאפשר לבעלי המניות של יצרנית הגרביים גבור אלפא להחליף את מניותיהם במניות החברה האם של גבור אלפא, גבור ספורט.

בדרך זו יתאפשר לבעלי המניות של גבור אלפא להקטין את הסיכון שבהשקעתם, כיוון שגבור אלפא תלויה הלכה למעשה בלקוח יחיד, חברת נייק העולמית, שאם תפסיק את הרכישות מגבור אלפא, תגרום לסגירת החברה.

מהלך זה טוב גם לגבור ספורט, שתוכל במקרה של מיזוג ליהנות מקופת המזומנים הגדולה יחסית של גבור אלפא - 40 מיליון שקל.

במקביל להודעה זו הודיעה סגיאל כי דירקטוריון החברה החליט לבחון את האפשרות לשלב גיוס הון במסגרת התשקיף שיפורסם לקראת החלפת המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully