וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הודו בשיא כל הזמנים - התאוששה מבריחת המשקיעים הזרים בחודשים מאי-יוני

מיכל רמתי

13.10.2006 / 19:41

מגזרי הטכנולוגיה והנפט הובילו את ההתאוששות בבורסה שעלתה היום ב-1.6%



המדד המוביל של בורסת הודו, סנסקס 30, נסגר בשיא כל הזמנים - 12,746.75 נקודות - לאחר שעלה היום ב-1.7%, ושבר את השיא הקודם שרשם במאי האחרון. המדד עלה השבוע בכ-3%, ובכך השלים התאוששות מהירידה בשווקים המתעוררים במאי וביוני, כאשר תוך חודש איבדה הבורסה 259 מיליארד דולר משווי המניות הנסחרות בה. כל 30 המניות במדד עלו מאז השפל שרשמו ב-14 ביוני. את העלייה הובילו חברות טכנולוגיה ונפט כמו חברת התוכנה אינפוסיס, חברת הנפט והגז של הודו וקונצרנים כמו טאטה וריליאנס.



אינפוסיס הובילה את העלייה לאחר ששלשום עלתה על תחזיות הרווח של אנליסטים עבור הרבעון השלישי והעלתה את תחזיתה לשנת הכספים שלה, שמסתיימת במארס 2007. היום העלו אנליסטים את מחיר היעד של המניה, ובעקבות זאת עלתה המניה בבורסת מומבאי ב-3.7%.



ירידה ברחבי השווקים המתעוררים בעולם החלה במאי כאשר משקיעים מכרו מניות בשל החשש כי העלייה בשיעורי הריבית ברחבי העולם ובארה"ב בפרט יכבידו על הצמיחה הכלכלית. מחירי השיא של הנפט הוסיפו גם הם לחששות בתחילת הקיץ. אך עצירת העלאות הריבית על ידי הבנק הפדרלי והירידה החדה במחירי הנפט מאז השיא שנרשם ביולי - כ-25% - הרגיעו את החששות והחזירו את המשקיעים לשווקים המתעוררים.



הצמיחה המהירה של הודו - 8.9% ברבעון השני - מעודדת משקיעים במיוחד. עד כה, זרמו השנה לבורסה המקומית 5.37 מיליארד דולר נטו מצד משקיעים זרים. מאז 14 ביוני, רכשו משקיעים זרים מניות בסך 2.77 מיליארד דולר - יותר מהסכום שמכרו בעת הבריחה במאי-יוני. ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, העלה אתמול את תחזית הממשל לצמיחה השנתית בכלכלה ההודית ל-8.5%.



גם המשקיעים המקומיים בהודו תורמים לעליות בבורסה. קרנות מקומיות המשיכו לתמוך בשוק כאשר המשקיעים הזרים ברחו - בין ה-10 במאי ל-14 ביוני רכשו קרנות אלה 1.12 מיליארד דולר. מאז, רכשו מניות בסך 1.78 מיליארד דולר בבורסה המקומית, לפי נתונים רשמיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully