וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש חתם על החוק האוסר על שימוש בכרטיסי אשראי להימורים מקוונים

מיכל רמתי

13.10.2006 / 21:54

זהו האישור הסופי לחוק שפגע קשות בתעשיית ההימורים המקוונים הנסמכת על השוק האמריקאי



נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, חתם היום על החוק האוסר על בנקים וחברות אשראי אמריקאיות לבצע תשלומים לחברות הימורים באינטרנט, שאינם חוקיים בארה"ב. החוק, שאושר בסוף החודש שעבר על ידי הסנאט האמריקאי, מסמיך את הרשויות הפדרליות והמדינתיות בארה"ב לאכוף צווי מניעה נגד אנשים וגופים המסייעים לביצוע הימורים באינטרנט.



בחוק מופיעים גם סעיפים שעשויים להקשות על מפרסמים של אתרי הימורים, ומוטל איסור על חברות הימורים לגבות כסף על הימורים ברשת, גם אם הכספים יעברו לחברות דרך הבנקים. המשמעות היא שכעת החוקים בשמונה המדינות בארה"ב האוסרות במפורש על הימורים ברשת (כמו לואיזיאנה), עולים מדרגה ונהפכים לחוק פדרלי.



מאז אישור הצעת החוק על ידי הסנאט לפני שבועיים, נרשמו ירידות חדות במגזר ההימורים באינטרנט. חברות ההימורים המקוונים נסחרות בעיקר בבורסת לונדון, כאשר עמהן נמנות גם מספר חברות הנשלטות על ידי ישראלים. בבריטניה אין איסור על הימורים באינטרנט. פארטיגיימינג (סימול PRTY.L), המפעילה הגדולה בעולם של פוקר באינטרנט, צנחה מאז בכ-66%, ואיבדה את מקומה במדד המוביל של לונדון - FTSE 100(סימול 888.L) מנייתה של חברת 888, שבבעלות האחים שקד ובן יצחק, ירדה בכ-30% באותה תקופה. אמפייר אונליין (סימול EOL.L) של נעם לניר ופלייטק (סימול PTEC.L) של טדי שגיא ירדו ב-26% כל אחת; ספורטינגבט (סימול SBT.L) הבריטית ירדה ב-64%.



עם זאת, הירידות במגזר החלו עוד קודם לכן, עם מעצרם של בכירים במגזר בארה"ב. דיוויד קרותרס, מנכ"ל חברת Bwin, נעצר בעת חניית ביניים בארה"ב ביולי. פיטר דיקס, יו"ר ספורטינגבט, נעצר בחודש שעבר בארה"ב, אך בינתיים שוחרר בערבות.



מאז ההודעה, מנסות חברות ההימורים המקוונים והמהמרים האמריקאים למצוא דרכים לעקוף את החוק החדש. בארה"ב כ-20-12 מיליון מהמרים מקוונים, שחלקם הודיעו כי בכוונתם לפתוח חשבונות מחוץ למדינה על מנת לאפשר את המשך מימון התחביב האסור שלהם. עם זאת, מספר חברות - דוגמת ספורטינגבט שמכרה את פעילות בארה"ב בדולר היום - החליטו לוותר כליל על פעילותן בארה"ב, שהיוותה עד כה חלק עיקרי בהכנסותיהן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully