וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדים בזרוע הצבאית של החמאס: לתקוף מטרות אמריקאיות במזרח התיכון

הארץ

14.10.2006 / 16:43

השבועון "טיים" מדווח כי גדל מספרם של מפקדים המאבדים סבלנות כלפי ארה"ב



בקרב מפקדים בזרוע הצבאית של החמאס גוברים הקולות הקוראים לתקוף מטרות אמריקאיות במזרח התיכון. עד כה נמנע החמאס מלתקוף מטרות אמריקאיות היות שגורמים מתונים בארגון הצליחו לשכנע את עמיתיהם כי אם יפעלו באורח הגיוני, ארה"ב והאיחוד האירופי ישוכנעו לשחרר את הקרנות ואת סיוע החוץ לרשות, שנחסמו בחודש מארס, בעלות החמאס לשלטון.



אבל לדברי "טיים" ייתכן שהרוח נושבת עתה בכיוון אחר. בשיחות סודיות בגדה המערבית ובעזה גדל מספרם של מפקדים בארגון האומרים כי הם מאבדים את סבלנותם כלפי ארה"ב ורוצים להכותה. מקורבים לחוגי הארגון טוענים כי הקיצוניים בחמאס מנסים עתה לנצל את התרעומת בשורותיהם כלפי מה שהם תופשים כמדיניותו החד צדדית של ממשל בוש ופעולותיו נגד ממשלת החמאס.



עמדתם של הקיצונים זכתה לחיזוק כששרת החוץ קונדוליזה רייס ניסתה לאחרונה ליצור חזית מאוחדת של משטרים ערביים מתונים נגד איראן חמאס וחיזבאללה. "ארה"ב מפגינה עמדה מאוד עוינת כלפי הפלשתינאים" אמר מקור בחמאס ל"טיים". "אנחנו לא יכולים לשבת בחוסר מעש בעוד ארה"ב פועלת נגדנו".



מקורות מודיעין בישראל אומרים כי הם מודעים לוויכוח בשורות הארגון. איש מודיעין ישראלי סבור כי לעת עתה עמדת החמאס היא כנראה כי "מספיק אויב אחד (ישראל) - שאחרים בעיראק ובאפגניסטאן יטפלו בשטן הגדול" (ארה"ב).



הריסון הזה עלול להתפוגג אם יו"ר הרשות אבו מאזן יחליט להשעות או להדיח את ממשלת החמאס, צער שיצטייר בעיני פלשתינאים רבים ככניעה לרצונה של ארה"ב. במצב כזה קולם של הקיצוניים עלול לגבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully