וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-0.6%

שרון שפורר

15.10.2006 / 17:39

מדד הנדל"ן עלה ב-1.4%. מדד הבנקים ירד ב-0.7%. מדד המחירים שיתפרסם היום צפוי להיות שלילי

שבוע המסחר בבורסה נפתח בעליות שערים לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, היום אחר הצהריים. העליות התמתנו זמן קצר לאחר הפתיחה, אך שבו להתחזק מעט לקראת נעילת שערי המסחר.

המסחר התנהל היום גם על רקע הקולות הקוראים לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להוריד את הריבית השקלית לטווח הקצר, במיוחד נוכח המדדים השליליים הצפויים בספטמבר ואוקטובר ומה שמסתמן כפספוס הגבול התחתון של יעד האינפלציה ב-2006.


המעו"ף עלה ב-0.6% ל-870.65 נקודות, אחרי עלייה של 0.8% בשבוע שעבר והוא רחוק כעת כדי 3.1% בלבד משיא כל הזמנים שנקבע במאי - רגע לפני תחילת המפולת בשווקים המתעוררים. מדד תל אביב 100 עלה בשיעור של 0.5% ל-885.9 נקודות.

מחזורי המסחר היו ערים יחסית ליום ראשון - כשהזרים אינם - וגם ביחס לעובדה שחלק מהפעילים טרם שבו מחופשת חג הסוכות. בשבוע שעבר - חול המועד סוכות - מחזורי המסחר היו ערים מעט מהצפוי, דבר שהעיד בעיני חלק מהמשקיעים על איתנות ועניין בשוק.

מדד המחירים לצרכן צפוי לרדת בספטמבר בכ-0.5% - ירידה שבעיני רבים מהמשקיעים מגבירה את הסיכויים להורדת ריבית קרובה, של כ-0.25%. גם מדד אוקטובר צפוי להיות שלילי לדעת רוב הכלכלנים, מה שעשוי להוביל את בנק ישראל להחמיץ את יעד האינפלציה שהציבה הממשלה, (3%-1%). כרגע עומדת האינפלציה (ינואר-אוגוסט 2006) על שיעור של 1.7%.

גם עליות השערים בוול סטריט בסוף השבוע תמכו באווירה החיובית בתל אביב היום. נאסד"ק עלה בשבוע שעבר ב-2.5% - נהנה מהרגיעה הנמשכת בזירת האנרגיה - שם נסחרים מחירי הנפט מתחת לרף ה-60 דולר לחבית כבר כמעט שבוע - ומההפוגה בחששות מגאות באינפלציה ובצורך מהמשך העלאות ריבית בעקבותיה.

המגמה החיובית לא פסחה גם על המניות הישראליות בניו יורק, אך שש הדואליות של מדד המעו"ף פתחו את הבוקר במגמה מעורבת של פערי ארביטראז'. במהלך היום בלטה במיוחד נייס, שעלתה ב-1.9% במחזור של כ-14.5 מיליון שקל. נייס התממשה בסוף השבוע בוול סטריט ב-2.2%, לאחר שהשלימה יום קודם לכן זינוק של 27% מסוף אוגוסט - לשיא של שש שנים.

טבע ירדה ב-0.7% במחזור של 47 מיליון שקל - השלישי בהיקפו אחרי שני הבנקים הגדולים. מתחילת אוקטובר עלתה טבע בכ-5%, אך היא עדיין נסחרת בכ-24% פחות ממחירה בתחילת 2006.

מדד הבנקים היה ראשון לפתוח הבוקר בצדו האדום של המתרס, עם ירידה מתונה שהלכה והתחזקה במהלך המסחר. בסיומו איבד כ-0.7% מגובהו. מניות לאומי והפועלים ירדו ב-0.1% וב-1.1%, בהתאמה, במחזורים של כ-96 מיליון דולר ו-74 מיליון שקל, בהתאמה; גם שני הבנקים הנותרים במעו"ף עברו לירידות: מזרחי השילה 0.7% ומניית דיסקונט ירדה ב-1.1%.

לעומת הבנקים, מדד הנדל"ן מוסיף להיות הכוכב הבלתי מעורער של הבורסה מאז תחילת השנה. המדד עלה היום ב-1.4%, אחרי זינוק של 58% מתחילת השנה והוא לווה ב"הייפ" גם כלפי מניות הנדל"ן בכלל, ולא רק 15 החברות הגדולות. אפריקה ישראל עלתה ב-2.4%, אחרי עלייה של 69% מתחילת 2006; גזית גלוב עלתה ב-0.3% אחרי עלייה של 42% מתחילת השנה.

עוד במדד - אלביט הדמיה עלתה היום ב-2.3% במחזור ער של 31 מיליון שקל - השביעי בהיקפו באחד העם. אלביט הדמיה עלתה ב-28% בחודש האחרון, על רקע הכוונה להנפיק את פלאזה סנטרס - המרכזת את פעילות הקניונים של החברה אשר בשליטת זיסר - בבורסה בלונדון. היום חשף זיסר בפני משקיעים כי הערכת שווי של חברת ייעוץ בריטית העריכה את פלאזה סנטרס ב-580 מיליון יורו. בנוסף, עידכן זיסר את המשקיעים כי אלביט הדמיה ביצעה שתי עסקות נדל"ן בהודו ב-40 מיליון דולר, והיא מתכננת לבצע עוד 6 עסקות בהיקף של עד ל-150 מיליון דולר.

גם ארזים בלטה היום עם עלייה של 6.8% במחזור ער מהרגיל של כ-5 מיליון שקל.

מניות קבוצת אי.די.בי נהנו מפרסום ב-TheMarker, לפיו הקבוצה אשר בשליטת נוחי דנקנר עתידה לדרוש 100 מיליון דולר במכרז על מלונות מרקיור ונובוטל. המלונות מוחזקים כיום על ידי כלל תיירות, ובאי.די.בי התקבלה החלטה להיפרד מעסקי המלונאות שבבעלות החברה הבת.

מניות אי.די.בי פיתוח עלו מאז תחילת השנה בכ-9% ואלו של אי.די.בי אחזקות עלו בכ-12% באותה התקופה. היום טיפסה אחזקות ב-1.7%, ופיתוח עלתה ב-1.9%. שתיהן ריכזו ביחד מחזור של 15 מיליון שקל.

מכתשים אגן עלתה ב-1.1%. הבוקר פורסם כי דני בירן, יו"ר החברה, התפטר מתפקידו. כור, בעלת השליטה בחברה, עלתה בכ-1.9%, במחזור החמישי בהיקפו של כ-36 מיליון שקל, כשברקע גם שמועות שנפוצו בשבוע שעבר על מכירה קרבה של החברה הבת - אי.סי.אי - או של גרעין השליטה בחברה.

פריזמה כתבה היום על גילת, כי היא פועלת ב"שוק קשה ותחרותי בצירוף מודל פיננסי קשיח מגבילים את פוטנציאל החברה"; בית ההשקעות המליץ על המניה ב"החזק" עם מחיר יעד של 11 דולר - דולר אחד מעל מחירה ואחרי זינוק של כ-60% מתחילת השנה היא חתמה היום ללא שינוי במחזור ער מהרגיל של כ-5 מיליון שקל.

עוד בלטו היום מקרב מניות אחד העם: מניית ביומדיקס, שהשלימה גיוס פרטי של 6.6 מיליון שקל, עלתה ב-2.7%; ביולייט עלתה ב-2.8% ואילקס מדיקל טיפסה ב-6.2% במחזור של כ-5 מיליון שקל בעקבותה המלצה חיובית.

גם מניות טאו, אשר בשליטת אילן בן דב זינקו היום ב-7%, ללא סיבה נראית לעין, אחרי זינוק של 8.3% ביום חמישי, כשהן משלימות זינוק של 25% מתחילת החודש - בתוך מספר מצומצם של ימי מסחר.

בענף תעודות הסל - ריכזו היום מחזורים ערים מבט תל אביב 1 - שעלתה ב-0.5% במחזור ענק של כ-37 מיליון שקל - הרביעי בהיקפו אחרי שני הבנקים הגדולים וטבע; קסם נדל"ן שריכזה מחזור של כ-27 מיליון שקל ועלתה ב-27 מיליון שקל; קסם שורט עם מחזור של 17 מיליון שקל ומבט חסר גם היא עם מחזור של כ-16 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully