וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיפט: הורדת ריבית לא תפסיק את ייסוף השקל

15.10.2006 / 9:30

"התמיכות הטכניות הקרובות לדולר נמצאות ב- 4.250 ש' וב-4.200 ש'. רמות ההתנגדות ב-4.2800 ש' וב-4.3050 ש'"

בית ההשקעות המקומי גיפט, המתמחה במסחר וייעוץ בתחום מטבע החוץ, לא מסכים עם בנק ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי, אשר פירסם בסוף השובע שעבר תחזית חיובית לשקל הישראלי.

"מורגן סטנלי לא פירט את כל הנימוקים לבחירה של רמה של 3.90 שקלים. אי אפשר לפסול מראש שום תחזית לגבי שערי החליפין, אך לדעתנו הסיכוי להגיע לרמה של 3.90 תלוי ברצף של התפתחויות חיוביות במגוון רחב של נושאים כלכליים, פוליטיים ובטחוניים, כך שההסתברות לראות שער קרוב ל-3.90 במהלך השנה הקרובה - קלושה ביותר", כותבים בגיפט.

לדעת גיפט, ההערכות של מורגן סטנלי הן אלו שהביאו להתחזקות השקל בסוף השבוע: "המסחר בשוק המט"ח המקומי היה דליל ביותר בתקופת חול המועד סוכות. שער החליפין התייצב מעט לאחר שירד עד 4.2300 בשבוע שעבר. יחד עם זאת, ניסיונותיו של הדולר להתאושש מול השקל היו משכנעים ונבלמו בקלות יחסית ברמה של 4.2800 עוד לפני שבית ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי פירסם הערה כי שער החליפין ה'הוגן' של השקל אל מול הדולר הוא 3.90", אומרים בגיפט.

עם זאת, בגיפט מסכימים כי כיוונו של השקל ממשיך להיות כלפי מעלה. "אין להכחיש שהכיוון הכללי של ייסוף השקל מקובל כעת על כמעט כל המשקיעים הזרים. יש להניח כי בנק ישראל יצטרך לפעול לצינון הלחצים לייסוף השקל בדרך של הורדת הריבית וזאת במיוחד אם מדד המחירים לצרכן, אשר יתפרסם ביום שני הקרוב, אכן יירד בין 0.4% ל-0.6%.

"הורדת ריבית בודדת של 0.25% בלבד כמובן לא בהכרח תפסיק את ייסופו של השקל, אך סידרה של הורדות ריבית בחודשים הקרובים בהחלט עשויה לייצב את שער החליפין", טוענים בגיפט. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם היום את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, לאחר סיום המסחר בבורסה, ואילו בנק ישראל יודיע על הריבית לחודש הבא ביום שני הבא.

עבור המשתמשים בניתוח טכני לקבלת תחזיות על שוק המט"ח המקומי, מציינים בגיפט כי התמיכות הטכניות הקרובות לדולר נמצאות ב-4.250 וב-4.2000, ורמות ההתנגדות ב-4.2800 וב-4.3050 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully