וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים ל-MBA בארה"ב? חברות יתנו לכם 45 אלף דולר - אם תצטרפו אליהן כבר במהלך הלימודים

סוכנויות הידיעות

15.10.2006 / 9:57

מדובר בעליית מדרגה נוספת במאבקים של חברות עסקיות על כוח אדם איכותי מבוגרי האוניברסיטאות



חברות אמריקאיות, המקוות למשוך לשורותיהן סטודנטים בתואר שני למנהל עסקים (MBA) מציעות בונוסים בשיטת "הכה את השעון": הבונוסים גדולים יותר ככל שהסטודנטים המבוקשים מוכנים להתחייב לעבודה מוקדם יותר. אם הם מאחרים מועד מסוים, הבונוסים מצטמצמים. בכך מנסות חברות להבטיח כי יוכלו לגייס את המועמדים המבטיחים ביותר, בשוק עבודה הולך ומצטופף.



הטקטיקה נהפכה לנפוצה השנה בעיקר בענפי המימון והייעוץ, אולם חברות גדולות מכל רחבי התעשייה משתמשות בה. בונוסים של עד 45 אלף דולר מוצעים למתמחים המבטיחים ביותר, אולם הם נחתכים בחצי או מתבטלים אם הסטודנטים לא מקבלים את הצעת העבודה עד מועד מסוים - בדרך כלל אמצע אוקטובר. אם הסטודנטים מתחייבים, הם מהמרים בכך שהצעות העבודה שיקבלו במהלך ימי גיוס בקמפוסים יהיו פחות טובות.



לסטודנטים הבטוחים שהם רוצים להמשיך לעבוד במקום בו התמחו בקיץ, הבונוסים הם תוספת שכר מבורכת. מי שאינו בטוח, סובל בשל כך מיתר לחץ. לסטודנטים רבים יש חובות רבים של שכר לימוד, והמענקים הם משמעותיים עבורם.



בתי ספר רבים למנהל עסקים אוסרים על מעסיקים להציע לתלמידיהם בונוסים אשר תוקפם פג תוך זמן קצר, אולם רובם מתירים בונוסים פוחתים, מכיוון שהצעת העבודה עצמה עדיין עומדת בעינה. הרווארד יוצאת דופן במובן זה, ואוסרת על הצעת בונוסים פוחתים. לדברי בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה, סטודנטים לא צריכים לקבל החלטות קריירה תחת לחץ לא מוצדק.



החברות סירבו לדון בבונוסים פוחתים ומידת הצלחתם. חברות אחרות, שאינן מציעות מענקי הצטרפות פוחתים, טענו כי הן יוצרות לחץ על סטודנטים ומשבשות את שוק הגיוסים. הביקוש הגדול הפך את שוק ה-MBA לשוק של שנה ראשונה משוק של שנה שנייה. פחות ופחות סטודנטים מחפשים עבודה בשנה השנייה. אחרים טוענים כי הבונוסים תלויי הזמן הם בעלי היגיון, כי הם מפחיתים את מידת אי הוודאות שבפניהן עומדות חברות, אם כי הם מודים שסטודנטים רבים היו מוכנים לקבל את הצעות העבודה גם בלי המענקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully