וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: אפיק הצמודים הבינוניים אטרקטיבי בלי קשר למדד

שרון שפורר

15.10.2006 / 9:53

אם המדד יפתיע ויהיה סביב האפס, הרי שהסיכויים להפחתת ריבית קרובה קטנים

במצב כמו היום, בו תשואת המק"מ לשנה עומדת על 5.57%, והצמודים לאותה תקופה נסחרים בתשואה של 4.5% - כלומר האינפלציה הנגזרת לשנה מגיעה לכ-1% בלבד - הרי שהאפיק הצמוד עדיף על המק"מ, למרות שהמדדים הקרובים צפויים להיות שליליים. כך אומרים הבוקר בקבוצת אי.בי.אי לקראת פרסום מדד המחירים לחודש ספטמבר אחר הצהריים.

בתשובה לשאלה מה להמליץ למשקיעים לעשות עם פרסום המדד, משיבים באי.בי.אי כי ככלל עדיף להתרכז סביב מח"מ 5 ולא לחפש השקעה קצרה מדי או ארוכה מדי, שכן סוגיית התקציב עדיין עומדת על הפרק ויוצרת חוסר ודאות.

בניסיון להיות יותר פרטניים, סבורים בבית ההשקעות כי כרגע השוק עובד לפי מדד שלילי של כחצי אחוז. אם אכן זהו יהיה מדד ספטמבר - הרי שלא נראה לדעתם כל שינוי בשוק כי מדובר בתוצאה המגולמת בעקום התשואות. אם המדד יפתיע ויתקבל סביב האפס הרי שהסיכויים להפחתת ריבית קרובה קטנים - מה שיפגע באפיק השקלי וידחוף את הצמוד הקצר והליפך - אם מדד ספטמבר יהיה שלילי בשיעור חד מהציפיות.

בעיני קבוצת אי.בי.אי, הרי שהצמודים הבינוניים הנסחרים כיום סביב תשואה של 4% מומלצים להשקעה ואטרקטיווים בלי קשר למדד שיתפרסם היום - במיוחד סדרות 5480 ו-5481.

עוד מדגישים בקבוצת אי.בי.אי, כי כל עוד עקום התשואות באפיק הצמוד הפוך, אין סיבה לקחת סיכונים בלי תשואה, ולכן לא כדאי להשקיע באפיק זה לזמן ארוך. האפיק השקלי העקום כיום הרבה יותר תלול מלפני שבועיים ולכן כדאי ללכת לשקלי הארוך - שם אולי יש סיכוי להרוויח. לא מומלץ לדעתם ללכת לאפיק הקצר - "אם שחר לשנתיים נותן 5.6% כשריבית בנק ישראל עומד על 5.5% אין היגיון לקחת סיכון מיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully