וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח צופות רווחים גדולים בשנת 2006 בעקבות עונת הוריקנים רגועה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

15.10.2006 / 11:15

מומחים מעריכים כי רווחי החברות עשויים להגיע עד ל-60 מיליארד דולר, בשל פרמיות גבוהות



חברות הביטוח צופות רווחי שיא בשנת 2006, לאחר שתחזיות לגבי עונת הוריקנים קשה, הדומה לסתיו 2005 לא התממשו. זאת לפי דיווח "ניו יורק טיימס".



הנתונים המדויקים יתפרסמו בתחילת שנת 2007, אך מומחים בתעשיית הביטוח סיפרו ל"ניו יורק טיימס" כי רווחי חברות הביטוח השנה עשויים להגיע עד ל-60 מיליארד דולר, בשל פרמיות גבוהות יותר, ולפעמים גבוהות יותר פי עשרה ממה שהיו בשנה שעברה, בביטוחם של תושבי החופים בארה"ב. בנוסף, חברות הביטוח הרוויחו רבות גם מביטוחי מכוניות, ביטוח עובדים וביטוחים נוספים.



על אף עונת ההוריקנים ב-2005, בה שילמו חברות הביטוח יחדיו 61 מיליארד דולר לנפגעי ההוריקנים, ובעיקרן הוריקן קתרינה, חברות הביטוח סיימו את השנה ברווח של 43 מיליארד דולר. הרווחים בשנת 2005 היו בעיקר בשל החזרים גדולים מהשקעות, הירידה בתביעות הביטוח על בתים שאינם באזור החוף ורווחי החברות מביטוחי חיים.



רווחי חברות הביטוח מעסקיהן הבסיסיים של מכירות פוליסות ותשלומי תביעות צפוי לעמוד על 27 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 5.9 מיליארד דולר בשנה שעברה.



רווחי חברות הביטוח הצפויים השנה מצטרפים לשנים של עליות ברווחיהן של חברות הביטוח, אשר הופסקו רק פעם אחת, בשנת 2001, בה נרשמו הפסדים של 7 מיליארד דולר לחברות הביטוח בשל מאורעות 11 בספטמבר.



גם חברות ביטוח המשנה, שתפקידן לגבות את חברות הביטוח, צפויות לרשום רווחים גבוהים במיוחד בשנת 2006. כמו כן, צפויים לרשום רווחים גבוהים משקיעים שונים, כמו קרנות גידור אשר החלו להשקיע ישירות בחברות הביטוח כשעלו הפרמיות לתושבי החוף בארה"ב.



מניות חברות הביטוח החלו לרדת עם פתיחת עונת ההוריקנים בארה"ב, ביוני. אך מחיר מניות חברות הביטוח עלה בחזרה באוגוסט, כשהמשקיעים חשו שעונת ההוריקנים לא הולכת להיות הרסנית כמו זו שקדמה לה. ולכן, מחיר מניית חברת ביטוח בממוצע עלה ב-12% מאז אמצע אוגוסט, לפי מומחים בתעשייה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully