וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי קרנות הגידור יגדלו עקב עונת הוריקנים נוחה

סוכנויות הידיעות

15.10.2006 / 12:08

אג"ח הקשורות לסיכוני אסונות הטבע מניבות תשואות גבוהות יותר בשל הסיכון שבחובן



בהשוואה להוריקנים ההרסניים והיקרים של 2005, הוריקן "פלורנס", שפגע לאחרונה בברמודה, רק הזכיר בעוצמתו סערה. זו היתה המגמה המאפיינת של עונת ההוריקנים הנוכחית, שהיתה נוחה, למרות אזהרות מרכזי מזג האוויר. לפי ה"אקונומיסט", העונה הנוחה היוותה חדשות טובות לא רק לבעלי הבתים והעסקים, אלא גם למשקיעים - כולל קרנות הגידור - אשר הזרימו כספים לשוק ביטוח סיכוני אסונות הטבע, וצפויים לקצור רווחים כעת.



חלק מהרווחים הצפויים ל-2006 נובעים ממזג האוויר הסוער של 2005. ההוריקנים מהווים את הנתח הגדול מביטוח אסונות הטבע; הפסדי הביטוח מנזקי הוריקן "קטרינה" בשנה שעברה (45 מיליארד דולר) היו כפולים מהפסדי הביטוח בעקבות אסון התאומים ב-2001 (21 מיליארד דולר). בשל כך, רבות מחברות הביטוח הקטינו את הכיסוי שלהן לנזקי אסונות טבע.



בדרך כלל, מקורות הון חדשים נוטים להתאסף בעקבות אסון, ולהחליף בכך חלק מההון ששולם או נמשך על ידי חברות ביטוח שנפגעו וצמצמו את עסקיהן. ברני שאבלה מקרן הגידור נפילה קפיטל (Nephila Capital) מעריך כי חברות ביטוח משכו יותר מ-100 מיליארד דולר בהון בשנה שעברה, בעוד בין 20-30 מיליארד דולר של הון חדש זרמו בחזרה. דרישות הון נוקשות של סוכנות הדירוג מחברות הביטוח הובילו לעלייה בפרמיות באמריקה, עם חידוש החוזים בינואר וביולי. קרנות הגידור ניצלו את ההזדמנות, וסיפקו את ההון החסר. "קרנות הגידור הן נצלניות באופיין, ונראה כי הן יגרפו רווחים יפים השנה", אמר דונלד תרופ מסוכנות הדירוג פיטץ'.



חלק מקרנות הגידור, כגון נפילה, החלו להפעיל חברות ביטוח משנה בעצמן. התשואות במגזר ההשקעות השונות הקשורות לאסונות טבע נראות מבטיחות, עד כה. נתונים מבית ההשקעות מריל לינץ' מראים כי אג"ח חברות הביטוח באמריקה ובאירופה - ובייחוד של אלו הקשורות לסיכוני אסונות, כגון סוויס רה ו-AIG - סיפקו ביצועים טובים יותר מאשר אג"ח בדרגת השקעה אחרות, במהלך החודשים האחרונים.



בשוק אג"ח האסונות ההולך וגדל, על המשקיעים לשאת בחלק מהעלויות של כיסוי תביעות ביטוח כשהאסון מכה. יחד עם זאת, האג"ח - הנושאות תשואה גבוהה יותר בשל הסיכון - הופכות למועדפות על חברות ההשקעה ומשקיעים אחרים.



למרות התמקדות תעשיית הביטוח באסונות טבע ושינויי מזג אוויר, סקר של ה"אקונומיסט אינטלג'נס יוניט", חברה אחות של ה"אקונומיסט", הראה כי חברות הביטוח עדיין מודאגות יותר מנושא הטרור, אשר, למרבה הצער, פחות צפוי מההוריקנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully