וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל בילה רבע מזמן כהונתו בחו"ל

טל לוי

15.10.2006 / 12:44

הבנק: "המשק הישראלי הוא חלק אינטגרלי מהכלכלה העולמית ונוכחות בכירים שם חשובה"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נהנה אמנם ממוניטין בלתי מעורער ורב שנים כאחד מבכירי הכלכלנים בעולם, אולם בשנה ו-5 החודשים שהוא מכהן כנגיד בנק ישראל הוא גם נסע לא מעט לחו"ל ? מרבית הנסיעות במטרה להיפגש עם פורומים כלכליים מרכזיים ועם בכירי הכלכלנים במדינות השונות.

בין נסיעותיו של פישר ניתן למצוא פגישות בבנק המרכזי של אוסטרליה ושוודיה, וכן פגישות עם חברות דירוג האשראי ? חברות שתפקידן לדרג את היציבות בישראל ואת יכולתה להחזיר הלוואות. לנתון זה חשיבות על "מחיר" ההלוואות שמבצעת ישראל ועל פיו מחליטים משקיעים רבים באילו מדינות ישקיעו.

פישר נכנס לתפקידו בתחילת מאי 2005 ? כלומר לפני פחות משנה וחצי. מאז, הספיק לנסוע 25 פעמים לחו"ל במסגרת עבודתו ושהה שם 83 ימים. מתוך המספר הזה ? מדובר בכ-50 ימי עבודה בפועל. פישר ביקר ב-13 מדינות ? בעיקר בארה"ב.

בבנק ישראל מסבירים כי הסיבה לפער בין ימי העבודה לבין מספר הימים בהם שהה פישר בפועל בחו"ל, נעוצה במספר הגורמים: כנציג מדינת ישראל, פישר מנוע מלטוס בשבתות כך שגם אם סיים את ענייניו ביום שישי אחר הצהריים הוא מחויב להשאר יום נוסף בחו"ל.

סיבה שנייה היא אופן חישוב הימים: בבנק מסבירים כי במידה שפישר נוסע לקראת ערב, נספר הדבר כיום שהייה בחו"ל ? וזאת למרות שבאותו בוקר הגיע למשרדו. באופן דומה, במידה שפישר שב לארץ לאחר חצות, נספר הדבר כיום שהייה בחו"ל ? למרות שבבוקר יום המחרת הוא עובד כרגיל.

מעבר לביקוריו העסקיים בחו"ל, שהה פישר מחוץ לגבולות ישראל במשך כחודשיים במסגרת חופשה משפחתית. בין היתר יצא לחתונת בנו ולבקר את נכדו. פישר, המשתכר כ-35 אלף שקל לחודש ? בדומה לשר - נוהג לשלב את נסיעותיו העסקיות עם חופשתו האישית ועד כה בילה כחודשיים בחו"ל במסגרת עיסוקיו האישיים. מדובר בתקופה של כרבע מסך זמן כהונתו.

בתגובה לשאלה מדוע מרבה הנגיד לנסוע לחו"ל בתדירות כה גבוהה, מסרו מבנק ישראל כי "כל נסיעות הנגיד נועדו לקדם את מעמדה של הכלכלה הישראלית בקרב משקיעים זרים, חברות דירוג ובפני הפורומים הכלכליים הבינלאומיים החשובים ביותר. דווקא עתה, כאשר המשק הישראלי הוא חלק אינטגרלי מהכלכלה העולמית, חשובה נוכחותם של בכירי המשק הישראלי בפורומים אלה. באשר לנסיעותיו הפרטיות, אלו נסיעות על חשבונות של הנגיד ועל חשבון ימי החופשה השנתית שלו ומעניינו הפרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully