וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי קופ"ג הפרטיות על התשואות הנמוכות מהבנקים בספטמבר: ההפרש לא משמעותי - שערוך הנכסים גרע עד 0.2%

נתן שבע

15.10.2006 / 14:12

מיטב: "אחוז ההשקעה של קופות הגמל של הבנקים במניות גבוה יותר מזה של הקופות הפרטיות"



"אסור לבדוק את התשואה של קופות הגמל מידי חודש, אלא יש לבדוק אותה לאורך תקופה", אומרים היום מרבית מנהלי ההשקעות של קופות הגמל בתגובה לכתבה ב-TheMarker שפורסמה הבוקר, על כך תשואות קופות הבנקאיות של הפועלים ולאומי עקפו את אלה של קופות הגמל הפרטיות. הפערים הסתכמו בממוצע של כ-0.3% - 0.4% לטובתן של תשואות הקופות הבנקאיות. אחת הסיבות לכך היא חשיפה גדולה יותר של הבנקים למניות לעומת קופות הגמל הפרטיות, אך תרמו לכך גם שערוך הנכסים של הנכסים הלא סחירים, והשחיקה בדולר אל מול השקל.



קופות הגמל משערכות מידי שבוע את נכסיהן הלא סחירים על פי חברת שערי ריבית. נכסים אלה הכוללים אג"חים לא סחירים, נדל"ן והשקעות נוספות, והם אינם נזילים, בניגוד לנכסים אחרים שניתן למכור אותם בשוק. שינוי בשיטת שערוך שעשתה החודש שערי ריבית וחשיפה שונה בגופים השונים, עשויים היו לפגוע בתשואות של הקופות, בהתאם לכמות החשיפה של הקופות אליהם.



תשואה כמעט אפסית הציגה קופת הגמל של מיטב, אבל שם לא מתרגשים. "קופות הגמל של הבנקים משקיעות יותר מאיתנו למעלה משנה. אלה השקיעו כ-30% מהתיק במניות לעומת 20% אצלנו, אבל יחד עם זאת, התשואה מתחילת השנה גבוהה יותר אצלנו. רבות נטען כי הקופות הפרטיות מניבות תשואה גבוהה יותר מהבנקים, בשל היותן מסוכנות יותר עקב אחזקה גדולה יותר במניות, אך אין הדבר כך. הרבה תלוי גם בבחירת המניות, העיתוי, ובניהול דינמי יותר בשוק הסולידי", אומרים שם. חשיפה ליורו ולדולר גרעה כ-0.4%-0.3% מהתשואה של מיטב, כאשר ההשקעה במניות המעו"ף תרמה לבנקים, להערכת מיטב, כ-0.4%-0.3% נוספים. מתחילת השנה הניבו הקופות של מיטב תשואה של 5.53%, לעומת 4%-3.2% אצל הבנקים הגדולים.



"ההבדלים לא היו מאוד משמעותיים בשורה התחתונה - בסך הכל מדובר בפרומילים בודדים", אומר אבי דויטש, מנהל קופות הגמל של אקסלנס נשואה. "השינוי נבע משלושה דברים משמעותיים: שינוי בפרמיית הסיכון של חברת "שערי ריבית" על הנכסים הלא סחירים, שהקפיצו את התשואות כתוצאה מעלייה בפרמיית הסיכון בשוק. סיבה נוספת היא היחלשות הדולר ב-1.5% והסיבה השלישית קשורה בכך שהמניות הכבדות עלו יותר ממניות השורה השניה והשלישית, בהן משקיעים הגופים הקטנים יותר. שלושת הגורמים יחד הם שהובילו לשונות החודש בין הקופות הפרטיות לאלה של הבנקים", אומר דויטש.



אחד ממנהלי ההשקעות הגדולים בענף ציין, "כי השינוי בשיטת הדירוג של שערי ריבית יכול להוביל לתשואה שלילית של 0.15% או 0.20% בקופות של הגופים הפרטיים, לעומת אי שינוי באלה של הבנקאים. סיבות אחרות קשורות אולי גם לאחזקה גדולה יותר של מניות של הגופים הבנקאיים, או לריצה מהירה יותר של המניות הכבדות על חשבונן של מניות השורה השנייה והשלישית". בפערים כאלה קשה לשים את האצבע מה הגורם שהוביל לשינוי", הוא אומר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully