וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ל-4.254 שקלים במסגרת האופציות

טל לוי

15.10.2006 / 15:45

גיפט: "סדרה של הורדות ריבית בחודשים הקרובים, בהחלט עשויה לייצב את שער החליפין"

היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ, אולם המסחר באופציות משקף לדולר עלייה של 0.15% לרמה של 4.254 שקלים.

בבית ההשקעות גיפט, מציינים כי המסחר בשוק המט"ח המקומי היה דליל ביותר בתקופת חול המועד סוכות. "יחד עם זאת, ניסיונותיו של הדולר להתאושש מול השקל היו משכנעים ונבלמו בקלות יחסית ברמה של 4.28, עוד לפני שבית ההשקעות האמריקאי מורגן סטנלי פירסם הערה כי שער החליפין ה"הוגן" של השקל אל מול הדולר הוא 3.90". בגיפט מציינים כי מורגן סטנלי לא פירט את כל הנימוקים לבחירה של רמה של 3.90, אך ציין באופן כללי את רמת הצמיחה המרשימה של הכלכלה הישראלית ויכולתו של המשק הישראלי למשוך השקעות מחו"ל.

בגיפט מעריכים כי הסיכוי להגיע לרמה של 3.90 שקלים תלוי ברצף של התפתחויות חיוביות במגוון רחב של נושאים כלכליים פוליטיים וביטחוניים וכי ההסתברות לראות שער קרוב ל-3.90 במהלך השנה הקרובה קלוש ביותר.

"יחד עם זאת" כותבים שם "אין להכחיש שהכיוון הכללי של תיסוף השקל מקובל כעת כמעט על כל המשקיעים הזרים. יש להניח כי בנק ישראל יצטרך לפעול לצינון הלחצים לתיסוף השקל בדרך של הורדת הריבית וזאת במיוחד אם מדד המחירים לצרכן אשר יתפרסם ביום שני הקרוב אכן ירד בין 0.4% ל-0.6%. הורדת ריבית בודדת של 0.25% בלבד, לא תפסיק בהכרח את תיסופו של השקל, אך סדרה של הורדות ריבית בחודשים הקרובים בהחלט עשויה לייצב את שער החליפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully