וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביומדיקס גייסה 6.6 מיליון שקל בהקצאה פרטית - 1.3 מיליון שקל מחברות החיתום פועלים אי.בי.אי ומיטב

שרון שפורר

15.10.2006 / 16:16

התכנון להצעת רכש לביומדיקס והנפקתה בחו"ל - ייאלץ להמתין בינתיים



חברת ביומדיקס, הנשלטת על ידי קרן פונטיפקס, בה משקיע בין היתר יו"ר טבע אלי הורביץ, גייסה 6.6 מיליון שקל בהנפקה פרטית. מלבד חברות החיתום של פועלים אי.בי.אי ושל מיטב שהשקיעו כ-300 אלף דולר יחד בביומדיקס, ניתן למנות בין המשקיעים גם אנשים מוכרים כמו אפי כהן ארזי מ-AMGEN, קבוצה בראשותו של דב לאוטמן, יו"ר דלתא גליל וחברת ר.א.ג.ל. שבבעלות ח"כ לשעבר רפי אדרי.



ביומדיקס, המחזיקה בחממת מיטב (75%), מנוהלת כיום על ידי רן נוסבאום כמנכ"ל ותומר קריב - חתנו של אלי הורביץ - כיו"ר. החברה אחראית בשרשור, על פעילותן של למעלה מעשרים חברות בתחום מדעי החיים (ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, הדמיה, חיסונים). עם זאת, בימים אלו היא מתמודדת עם תביעה משפטית מצד החברה הכלכלית קרית שמונה שהחזיקה בשליטה במיטב - הנכס העיקרי של החברה - לפני ביומדקיס. התביעה מבקשת מתן פסק דין הצהרתי שיכריז על ביטול החלטת דירקטוריון מיטב מיוני 2005, שלפיה אושרה הקצאת מניות לביומדיקס בטענה שהיא נעשתה ללא אישור דירקטוריון מיטב.



התביעה היא ככל הנראה הגורם שמעכב את פונטיפקס מלהוציא לפועל את התוכניות הגדולות שלה עבור ביומדיקס. כבר לפני למעלה מחודש סיפר רן נוסבאום ל-TheMarker על תוכניות גדולות של פונטיפקס לביומדיקס, הכוללות הצעת רכש למניות ביומדיקס והנפקתה בחו"ל, או הכנסת שותף אסטרטגי אמריקאי. כעת מעריך נוסבאום כי התוכניות יתעכבו בשל התביעה בכחצי שנה לפחות. בכל מקרה, דיווח רשמי לבורסה לני"ע על התוכניות של החברה, טרם התקבל.



פועלים אי.בי.אי, כך נראה, קשורה בקשר הדוק לביומדיקס. לפני כחודש פתח נוסבאום כינוס של חברות מדעי החיים, שאירגנה פועלים אי.בי.אי. הנושא היה היתרונות של שוק ההון הישראלי בעבור חברות מתחום מדעי החיים. מיד אחריו נשא דברים צביקה רובינשטיין, מנכ"ל ביומדיקס, בעלת השליטה בחממת מיטב, שדיבר על מודל הנפקה לציבור של חברות חממה.



על 20 החברות של חממת מיט"ב נמנות היום גם נסווקס הציבורית (31%) ופרוטליקס (2.5%) שעתידה להיות מונפקת בקרוב בארה"ב. נוסבאום מספר היום כי ביומדיקס מצפה להנפיק בתל אביב 3-2 חברות מדי שנה - מה שהוא מקווה שיהפוך אותה ל"יצרנית אתית מובילה בשוק הישראלי ולגורם דומיננטי, בכל סדר גודל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully