וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות מתחיל לכסות את אילקס מדיקל בהמלצת "קנייה": "החברה נמצאת לקראת קפיצת מדרגה מהותית"

טל לוי

15.10.2006 / 17:11

המניה מוסיפה כ-6% במחזור גבוה ומשלימה זינוק של 277% מתחילת השנה



בגאון בית השקעות החלו היום לכסות את מניית בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 52.6 שקל - גבוה ב-27% ממחירה הבוקר. אילקס מדיקל פועלת בשוק המוצרים לבדיקות דם, המיועדים לזיהוי הימצאות נגיפי איידס וצהבת בתרומות דם.



בגאון מציינים, כי "מדיקל נמצאת לקראת קפיצת מדרגה מהותית בפעילותה", ומונים את הסיבות להערכה זו. בין היתר מציינים שם את ההסכם ל-5 שנים שחתמה החברה עם בנק הדם בדרום אפריקה בהיקף של כ-70 מיליון שקל, עם רווחיות תפעולית של כ-30% מכך. לאילקס זיכיון בלעדי מחברת CHIRON לשיווק הערכות בטורקיה, רוסיה, חבר העמים, דרום אפריקה וישראל. "להערכתנו, ועל סמך החוזה הקיים עם דרום אפריקה, פוטנציאל היקף הפעילות בכל מדינה חדשה עשוי לנוע בין כמה עשרות מיליונים ועד לכ-250 מיליון שקל לשנה, כאשר הרווחיות התפעולית הינה כ-30%", אומרים בגאון.







בגאון מעריכים, כי סך פוטנציאל בדיקות הדם במדינות בהם יש לאילקס זיכיונות בלעדיים הינו כ-8 מיליון מנות דם בשנה, בהיקף מכירות של כ-600 מיליון שקל, וכי "לחברה יש סיכויים מצויינים לזכות בזיכיונות בארצות נוספות". בראייה לעתיד, מציינים בגאון כי "החברה רואה את עתידה בתחום הביולוגיה המולקולרית, ולכן פועלת על מנת לקבל סוכנויות בתחומים נוספים כמו בדיקות לגילוי סמנים סרטניים. כמו כן בוחנת החברה כניסה לתחומים נוספים בהיי-טק הרפואי, על מנת להרחיב את סל המוצרים".



בגאון מדגישים כי בדיקות דם שנעשות בשיטות של ביולוגיה מולקולרית מאפשרות זיהוי אמין יותר של מנות דם הנגועות באיידס או צהבת. לדוגמה, תרומת דם שנתקבלה מאדם שנדבק באיידס או בצהבת בפרק זמן של פחות מ-30 יום לפני מתן תרומת הדם לא תתגלה כנגועה עפ"י בדיקות דם בשיטות הדיאגנוסטיקה המסורתיות, ואילו שיטת הביולוגיה המולקולרית מורידה את תקופת אי גילוי מנת הדם הנגועה לחמישה ימים בלבד.



אילקס מדיקל מוסיפה כ-6% במחזור גבוה של 5 מיליון שקל. מתחילת השנה הוסיפה מניית החברה 277% במחזור ממוצע של 750 אלף שקל ליום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully