וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי הנשיא קצב מציגים את המלצותיהם ליועץ המפשטי לממשלה; מזוז צפוי לאמץ את ההמלצה להעמיד את קצב לדין

הארץ

15.10.2006 / 18:05

הנשיא ישתתף בטקס פתיחת מושב החורף של הכנסת, אך לא ינאם



מאת יהונתן ליס, יובל יועז ושירות "הארץ"

ראש צוות החקירה המיוחד שחקר את החשדות נגד נשיא המדינה משה קצב, תנ"צ יואב סגלוביץ', וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, נפגשים אחר הצהרים עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ובכירים בפרקליטות. צוות המשטרה יודיע בפגישה שהחקירה הסתיימה, וגובשה תשתית ראייתית להעמדה לדין של הנשיא.



מזוז צפוי לאמץ את המלצת המשטרה ולהגיש כתב אישום נגד קצב תוך שבועיים, בגין עבירות מין שביצע לפי החשד בכמה מהמתלוננות נגדו. לא ברור אם יוגש כתב אישום בפרשת החנינות והאזנות הסתר. פרקליט מחוז ירושלים עו"ד אלי אברבנאל, ששימש הפרקליט המלווה של החקירה, ישלים בימים הקרובים את חוות דעתו בפרשה ויגיש אותה לפרקליט המדינה ערן שנדר, בצירוף טיוטת כתב אישום נגד קצב.



קצב יבוא מחר לטקס פתיחת מושב החורף של הכנסת, אך לא ינאם בו. כך אמר אחיו של הנשיא, ליאור קצב, בראיון ל"קול ישראל". ליאור קצב טען כי חקירת המשטרה בפרשת הנשיא היתה מגמתית ביותר, רשלנית ולא נבעה מרצון להגיע לחקר האמת. הוא התרשם כי המשטרה סימנה מראש את הנשיא והחליטה להפיל עליו תיק פלילי. "חוקרי המשטרה", אמר האח, "ניהלו מצוד אחר כל הנשים שעבדו אי פעם לצד הנשיא, שידלו אותן והדיחו אותן להפליל אותו". מהמשטרה נמסר כי דבריו של ליאור קצב אינם ראויים תגובה.



עו"ד יוסי פוקס עתר היום לבג"ץ בדרישה כי יורה לנשיא התפטר או לכל הפחות להשעות את עצמו, עד שיוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום. פוקס אף דרש צו ביניים שימנע מהנשיא להשתתף בפתיחת מושב החורף בכנסת מחר.



ממצאים כמעט לכל חשד שנחקר



המדובר בחקירה מסועפת ונרחבת שהעלתה ממצאים קשים על התנהלות הנשיא ועובדי משכנו. כמעט כל חשד שנחקר בפרשה הניב ממצאים המאששים אותו.



החוקרים גיבשו תשתית ראייתית לשורת עבירות מין המיוחסות לנשיא, לאורך שנים: עשר נשים התלוננו נגד קצב, ובמשטרה הודיעו שניתן לבסס כתב אישום לפי תלונותיהן של שלוש או ארבע מהן; המשטרה אספה ראיות משמעותיות לחשדות באי סדרים במתן חנינות על ידי בית הנשיא. החוקרים ייחסו לקצב חשדות להפרת אמונים, שהתחזקו והתרחבו בשבועות האחרונים. גם נגד אנשי לשכתו נאספו ממצאים. שניים מהם - מנכ"ל בית הנשיא, משה גורל, והיועצת המשפטית, יונה שיינדורף - אף נחקרו באזהרה. במשטרה לא שוללים אפשרות שיוגשו נגדם כתבי אישום.



ראיות נאספו גם בתחום האזנות הסתר, המיוחסות לקצב ולבכירי לשכתו. לפי החשד, הנשיא נתן יד לציתות לשיחות טלפון פרטיות של עובדי בית הנשיא, בניגוד לחוק.



בה בעת, אישרו במשטרה שנאספו ראיות העשויות לאפשר את העמדתה לדין של א', עובדת לשכתו של קצב שהתלוננה שהוא אנס אותה וכפה עליה בכוח יחסי מין. א' נחשדה שניסתה לסחוט כסף מקצב.



גם אם לפי חוק מנועה המשטרה מלמסור המלצות, היועץ מזוז ביקש חוות דעת מנומקת גם מצוות החקירה. גורמים המעורים בחקירה אמרו שהממצאים שהועלו נרחבים מכפי שפורסם בתקשורת עד כה. לא כל הממצאים שנאספו נושאים יסודות פליליים, וממצאים רבים מעידים על התנהלות ציבורית בעייתית של הנשיא.



החלטתו הסופית של מזוז בתיק צפויה להתקבל בתוך כשבועיים. מזוז מכיר היטב את חומר החקירה, כי הוא עצמו קיבל לידיו את רוב חומר כבר לפני כשבועיים. מזוז היה זה שעמד על כך שהמשטרה, שחוקריה "ראו לנחקרים את הלבן בעיניים", לא תתחמק ממתן המלצות מטעמה בסיום החקירה. עם הגשת המלצת המשטרה לפרקליטות, תבחן המערכת הפוליטית את התנהלותו של קצב - האם יחליט להודיע על נבצרות זמנית ולצאת לחופשה עד החלטתו הסופית של היועץ המשפטי, או ימשיך לכהן בתפקידו ולהפעיל את כל סמכויותי.



פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, אמר אתמול שעל פי חומר הראיות אין הצדקה להמלצה להגיש כתב אישום נגד מרשו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully