וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסם מקבוצת אקסלנס מנפיקה אופציות כיסוי נוספות על מחיר הנפט; מי שרכש אופציית מכר הרוויח 74% בחודש

טל לוי

16.10.2006 / 11:31

האופציה מבוססת על מחיר נפט מסוג ברנט והיא מיועדת לפקיעה במאי 2007



קסם מקבוצת אקסלנס נשואה תנפיק מחר שתי סדרות נוספות של אופציות כיסוי : קסם אופציית נפט מסוג Call, המקנה למחזיק בה, את הזכות לקנות את נכס הבסיס (מחיר חבית נפט מסוג ברנט) במחיר מימוש של 65 דולר ביום 11.05.07.



קסם אופציית נפט מסוג Put, מקנה למחזיק בה, את הזכות למכור את נכס הבסיס (מחיר חבית נפט מסוג ברנט) במחיר מימוש של 65 דולר ביום 11.05.07.



כיום נסחרות בבורסה בתל אביב שתי אופציות כיסוי של קסם Put ו-Call על מחיר הנפט מסוג Brent Crude Oil שהונפקו בחודש אפריל השנה עם מחיר מימוש של 60 דולר ותאריך מימוש של 10.11.06. הירידות במחיר הנפט היטיבו עם מי שרכש לפני כחודש אופציית המכר (PUT) שכן מאז ראה את השקעתו מוסיפה 74%. לעומתו, מי שהאמין כי מחירי הנפט יעלו, הפסיד 61%.



הדרך הפשוטה ביותר להסביר את מנגנון האופציה היא לדמות אותה ל"התערבות" בין שני הצדדים (כותב האופציה והרוכש) כאשר הצד האחד סבור כי ביום מסויים (יום הפקיעה), יעמוד מחיר מסויים על יותר מ-1,000 נקודות (למשל) ואילו הצד השני סבור כי המדד יהיה נמוך מכך. במילים אחרות: ההפסד של האחד הוא הרווח של השני. באופציות אלה ניתן כמובן לסחור בשוק.



מדובר בהשקעה תנודתית שאינה מיועדת בד"כ למשקיע סולידי ממוצע. לצורך הדגמת פונטציאל הרווח וההפסד הגדולים הטמונים באופציה, נתווה 2 תסריטים.



הראשון: מחירה של חבית נפט בחודש מאי 2007 עומד על 90 דולר: מחיר האופציה עדיין לא נקבע שכן הוא נגזר ממחיר חבית נפט מחר ושער הדולר. נכון להיום מדובר במחיר משוער של 5.6 דולרים עבור אופציית הקנייה (CALL) ומחיר אופציית המכר (PUT) עומד על 6.1 דולרים.



כאשר ביום הפקיעה המשקיע מקבל את ההפרש בין 90 דולר (מחיר חבית נפט) ל-65 דולר (מחיר המימוש). כלומר, המשקיע הוציא 5.6 דולרים וקיבל בחזרה 25 דולר. מדובר ברווח של פי 4.5.



בתסריט השני, מחיר הנפט צונח ל-55 דולר - במקרה זה המשקיע מאבד אך ורק את 6.1 הדולרים שהשקיע ולא מעבר לכך. מי שמאמין שמחיר הנפט ירד יכול לרכוש אופציית PUT כלומר אופציית מכירה.



נקודת האיזון מצוייה (באופציית הקנייה) במחיר של 70.6 דולר - בנקודה זו המשקיע אינו מרוויח ואינו מפסיד. נקודות האיזון באופציית המכר היא 58.9 דולר. כמובן שאין צורך לחכות למחיר הפקיעה עצמו שכן האופציות נסחרות ברציפות בבורסה.



תעודת הסל קסם שורט נדל"ן 15 - הינה תעודה המחקה הפוך את התנהגות מדד נדל"ן 15, כלומר, ירידה במדד בו משקיעה התעודה מגדילה את ערך התעודה, ולהפך. תעודת סל בחסר מאפשרת למשקיע להרוויח דווקא כשהבורסה יורדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully