וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין עוברת מתמריצים שליליים לתמריצים חיוביים במסגרת מדיניות הגבלת הילודה

TheMarker

16.10.2006 / 11:56

סין תשלם לחקלאים להם ילד יחיד או שתי בנות 72 דולר בשנה החל מגיל 60



כמעט 30 שנה לאחר החלת מדיניות הילד היחיד בסין, תשיק המדינה תוכנית חדשה שנועדה לעודד את צמצום הילודה, בד בבד עם טיפול בבעית הזדקנות האוכלוסיה. החל מ-2007, הורים להם רק ילד אחד או שתי בנות, והחיים באזורים כפריים, יזכו כל אחד למענק בסך 600 יואן בשנה (72 דולר) החל מגיל 60. כך הודיע ז'אנג וייקינג, ראש הנציבות הלאומית לאוכלוסיה ותכנון משפחה, לפי דיווח בעיתון "צ'יינה דיילי".



לדברי סגן שר האוצר הסיני, ז'אנג שאוצ'ון, התכנית נוסתה ב-23 מחוזות בסין מאז 2002, וכיסתה 1.35 מיליון קשישים באזורים כפריים. אף כי סכום של 72 דולר בשנה הוא קטן יחסית, הפרויקט הנסיוני הראה כי יותר ויותר איכרים העדיפו ללדת רק ילד אחד, ובצמיחת האוכלוסיה נרשמה האטה בשנים האחרונות. עד כה הושקעו בפרויקט כמיליון יואן (12 מיליון דולר), דיווח העיתון.



סין השיקה את מדיניות הילד היחיד ב-1979 על מנת להתמודד עם הגידול האדיר באוכלוסייתה, ולהגביל את שיעור הילודה. בשנים הראשונות להחלת המדיניות, שיטת האכיפה העיקרית הייתה הטלת קנסות על משפחות שהפרו אותה. המדיניות הובילה למספר לא קטן של המתת תינוקות בנות, שכן בסין נחשב הבן לממשיך הדרך, שיוכל לפרנס את משפחתו בעתיד ולשאת את שם משפחתו. לאחר מספר שנים הוקלה המדיניות במעט, ואיפשרה, בין היתר, גם שתי בנות במשפחה.



בשנים האחרונות החלה סין לבחון האם יש תמריצים אחרים שניתן להציע על מנת להגביל את הילודה. לפי "צ'יינה דיילי", לעומת הקנסות, המהווים תמריץ שלילי, מתן מענק, שהינו תמריץ חיובי, מטפל גם בבעיה נוספת: הקושי של משפחה בעלת ילד אחד לטפל בזקניה, כאשר רק ילד יחיד מפרנס את שני הוריו.



כיום קרוב ל-10% מאוכלוסיית סין היא מעל גיל 60 - נטל על מערכת הרווחה הסינית. אמנם בערים הגדולות כשנחאי קיימת מערכת רווחה מפותחת למדי, אך באזורים הכפריים היא כמעט ואינה קיימת. מלבד זאת, לכמעט 80% מ-700 תושבי הכפרים אין ביטוח רפואי או שירותי רווחה אחרים, והם נסמכים על חסכונותיהם ועל תמיכת ילדיהם, לפי העיתון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully