וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן תרכוש 73 תחנות דלק וחנויות נוחות בפינלנד תמורת כ-640 מיליון שקל

שרון קדמי

16.10.2006 / 14:32

לרשת שנרכשה נתח של כ-10% מהשוק בפינלנד, והיא מניבה דמי שכירות שנתיים של כ-8.3 מיליון יורו



עסקי קבוצת דלק משפיעים ככל הנראה על יתר חברות הבנות בקבוצה. החברה הבת, דלק נדל"ן, חתמה על הסכם לרכישת רשת של 73 תחנות דלק וחנויות נוחות ברחבי פינלנד תמורת כ-640 מיליון שקל (כ- 120 מיליון יורו). חלקה של דלק נדל"ן בעסקה, שתתבצע באמצעות חברה בת זרה, יעמוד על 90%. מדובר ברכישת תחנות הדלק וחנויות הנוחות מידי נסטה אויל, שתשכור את התחנות בחזרה מידי דלק נדל"ן (עסקת Buy and Lease back). העסקה בוצעה באמצעות חברת דלק בלרון בינלאומי, הנמצאת בבעלותה המלאה של דלק נדל"ן.



בדלק נדל"ן ציינו היום, כי רשת תחנות התדלוק פזורה ברחבי פינלנד על צירי תנועה מרכזיים ובמרכזי הערים, וכ-37% ממנה נמצא במטרופולין הלסינקי, הבירה. רשת התחנות הנרכשת תופסת נתח שוק של כ-10% משוק תחנות הדלק בפינלנד, ומניבה דמי שכירות שנתיים נטו של כ-8.3 מיליון יורו.



נכסי הרשת מושכרים במלואם לשתי שוכרות עיקריות, בהן חברת הדלק נסטה אויל - חברת הדלק הגדולה ביותר בפינלנד - אשר שכרה את התחנות לתקופה של 15 שנים. נסטה אויל היא חברה ציבורית המוחזקת ב-51% על ידי הממשלה, והיא נסחרת לפי שווי של כ-7 מיליארד יורו. הונה העצמי בסוף שנת 2005 הסתכם בכ-1.6 מיליארד יורו, והכנסותיה בשנת 2005 הסתכמו בכ-10 מיליארד יורו. החברה נחשבת ליצרנית ומפעילת בית זיקוק ומשווקת הדלקים הגדולה ביותר בפינלנד. לחברה 900 תחנות למכירת מוצרי דלק בפינלנד ו-220 נקודות מכירה במדינות הבלטיות, ברוסיה ובפולין.



השוכרת השנייה היא רשת המסחר קסקו פוד (KESKO FOOD) - אחת משתי רשתות המסחר הגדולות בפינלנד, ששכרה את חנויות הנוחות לתקופה של 10 שנים. קסקו היא אחת משתי רשתות המסחר הגדולות בפינלנד. החברה פועלת גם בארצות צפון אירופה, המדינות הבלטיות ורוסיה. החברה מפעילה כ-1,100 חנויות. הונה העצמי של קסקו מסתכם בכ-1.5 מיליארד יורו והכנסותיה בשנת 2005 הסתכמו בכ-8.3 מיליארד יורו.



בדלק נדל"ן ציינו, כי דמי השכירות צמודים ב-100% למדד היוקר הפיני, ולשתי השוכרות קיימת האופציה להאריך את חוזה השכירות ב-5 שנים נוספות. לצורך מימון העסקה תועמד לרשות הרוכשות הלוואת Non Recourse בסך של כ-518 מיליון שקל (כ- 109 מיליון יורו). ההלוואה הינה לזמן ארוך, ונושאת ריבית קבועה.



מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, ציין כי "רכישת רשת תחנות התדלוק בפינלנד הינה השקעה נוספת ומהותית המגוונת את תיק ההשקעות, ומוסיפה לרשימת השוכרים של הקבוצה מותגים בינלאומיים. בכוונתנו להגדיל משמעותית את השקעות החברה בנכסים מניבים בפינלנד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully