וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס עולה בעוד 2.7%

שרון שפורר

16.10.2006 / 22:11

דאו ג'ונס עשוי לחצות לראשונה את רמת ה-12,000 נקודות. אומריקס עולה ב-1%

וול סטריט פתחה את שבוע המסחר במגמה מעורבת, סביב רמות הפתיחה. בשעה זו מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.1% ל- 11,951.86 ונאסד"ק מוסיף 0.1% ל-2,359.2 נקודות.

מגמת המסחר החיובית שהחלה בוול סטריט באמצע יולי, התחזקה משמעותית בשלושת השבועות האחרונים. מאז ה-22 בספטמבר עלה מדד השוק האמריקאי, S&P 500, ב-3.9%, ובכך השלים טיפוס של 9.4% מתחילת השנה. המשך המגמה בשיפוע הנוכחי, יעלה קרוב לוודאי את המדד לרמה של כ-1,500 נקודות עד סוף 2006 - רמה שתשקף תשואה שנתית מכובדת ביותר של 20%. אולם גם אם יתקן השוק בקרוב ויירד לקצב טיפוס מתון יותר, כדוגמת קצב העליות שאפיין את המגמה החיובית בתחילתה, הרי שה-S&P 500 עדיין עשוי לסיים את השנה סביב רמות של 1,440-1,420 נקודות, אשר ישקפו תשואה דו ספרתית של 15%-14%.

רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של בית ההשקעות אי.בי.אי, כתב אתמול כי מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן סיפק חדשה מפתיעה וחיובית בסוף השבוע, כאשר עלה במחצית הראשונה של אוקטובר ב-6.9 נקודות ל-92.3 נקודות, לעומת צפי לעלייה של 1.1 נקודות בלבד. אייכל ציין, כי הירידה האחרונה במחירי הנפט הגולמי והעליות בשוקי המניות, מספקות אופטימיות לצרכן האמריקאי לקראת תקופת החגים שתחל למחרת חג ההודיה. לדברי אייכל, מדד אמון הצרכנים של מישיגן הוא אינדיקטור חשוב לשוק המניות.

היום יפורסם סקר הפעילות היצרנית במדינת ניו יורק, אשר צפוי להצביע על התמתנות מסוימת בקצב התרחבות המגזר התעשייתי שם. מדד מנהלי הרכש צפוי לירידה של 2.84 נקודות באוקטובר, לרמה של 11 נקודות. במהלך השבוע יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי בארה"ב, התחלות הבנייה, מדד המחירים ליצרן ומדד המחירים לצרכן.

הצהרה של בכירים באינטל עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית במגזר הטכנולוגיה. בכנס לאנשי פיתוח שאירחה אינטל בטייוואן, העריכו בכירים בחברה כי ברבעון הנוכחי יירשמו מכירות חזקות של מחשבים ניידים בעולם. נתונים כאלו טובים ליצרניות השבבים והחומרה, וכן לחברות התוכנה. אינטל אינה מגיבה בפתיחת המסחר ונסחרת סביב 21.6 דולר.

בקרב החברות הישראליות דיווחה חברת פאנדטק, כי היא צירפה ברבעון השלישי שמונה לקוחות חדשים לבסיס הלקוחות שלה. פאנדטק מפתחת תוכנות לסליקה בין בנקאית ולמסחר בניירות ערך ומנייתה פתחה בתוספת של 0.94% ל-10.7 דולרים.

חברת הביוטכנולוגיה אומריקס (סימול: OMRI), השיגה תוצאות חיוביות בשלב השלישי (Phase 3) של הניסוי הרפואי בתרומבין (חומר חלבוני המסייע לקרישת הדם) אנושי בעצירת דימומים בעת ניתוחים כלליים. במסגרת הניסוי, הושוו היעילות והבטיחות בשימוש בתרומבין המופק מגוף האדם, לתרומבין המופק מגופם של פרים. אומריקס עולה בתגובה ב-1.1% ל-20.6 דולר.

קמטק קיבלה הזמנה לתשע מכונות בדיקה אופטיות אוטומטיות מיצרנית המעגלים המודפסים מטייוואן - נאן יא. מרבית המכונות נשלחו והותקנו במפעלי החברה כבר ברבעון השלישי. היקפה הכספי של העסקה לא פורסם. גם מניות קמטק עולות ב-1% בפתיחת המסחר ל-6.77 דולרים.

ג'ים קריימר ממשיך להמליץ על נייס גם לאחר זינוק של 30% במניה בחודשיים, לשיא של שש שנים. "החברה משאירה את המתחרות שלה באבק והמניה עדיין זולה". המשקיעים שולחים את המניה בתגובה להמלצה של קריימר לעליה של 2.65% ל-31.75 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully