וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההון סיכון IHCV השלימה גיוס של 100 מיליון דולר

גיא גרימלנד

16.10.2006 / 18:59

עד כה ביצעה החברה שתי השקעות מהקרן החדשה - בחברת די פארם ובחברת גמידה סל



קרן ההון סיכון IHCV, המנוהלת על ידי ד"ר הדר רון, ומתמחה בהשקעות בענף מדעי החיים, סיימה לגייס כספים ממשקיעיה עבור הקרן השנייה שלה. הקרן גייסה סכום של 100 מיליון דולר נטו להשקעות, כאשר במידת הצורך, תוכל רון לגייס כספים נוספים לטובת השקעות חדשות.



לפני מספר חודשים פורסם כי רון שוקלת לגייס קרן המשך בהיקף של 120-100 מיליון דולר, כעת נודע, כי היקף הקרן הסופי יעמוד על 100 מיליון דולר. הואיל ו-IHCV פועלת מול משקיעיה במודל ייחודי, הרי שסכום של 100 מיליון דולר נטו להשקעות, שקול לגיוס של כ-125 מליון דולר במודל ה"קלאסי" של קרנות הון סיכון (IHCV אינה נוטלת דמי ניהול). עד כה ביצעה החברה שתי השקעות מהקרן החדשה - בחברת די פארם ובחברת גמידה סל.



קרן IHCV הראשונה נחשבת למוצלחת במיוחד בשוק ההון סיכון הישראלי, ואף בקנה מידה עולמי, לאחר שהחזירה עד כה למעלה מ-100 מיליון דולר למשקיעיה. הקרן, בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולר, עשתה חיל בזכות שני אקזיטים בולטים: סינרון, של היזמים שמעון אקהויז ומשה מזרחי, בה השקיעה ד"ר רון 1.5 מיליון דולר בלבד ומימשה את אחזקותיה במלואן בסך של למעלה מ-80 מיליון דולר; ומכירת קולבר תמורת 159 מיליון דולר לג'ונסון וג'ונסון, כאשר ל-IHCV היו כ-10% אחזקות בחברה - והרווח כתוצאה מעסקה היה במכפיל של כ-5 על סכום ההשקעה המקורית בתוך כשנה וחצי בלבד. חברה נוספת מהקרן הראשונה שיצאה להנפקה היא מדיגוס שגייסה בבורסת ת"א 6.8 מיליון דולר. מימוש רווחי נוסף היה לקרן גם ממכירת השליטה ב-XTL שרכשה ב-2003.



בנוסף למימושים הרבים עד כה, בקרן הראשונה, נמצאות כמה חברות מבטיחות במיוחד. בין היתר מדובר באורסנס, שפיתחה טכנולוגיה לבדיקת גלוקוז בצורה לא פולשנית; GIView, שפיתחה מכשיר לגילוי מוקדם של גידולים טרום סרטניים; וקרדיודקס שפיתחה מכשיר לסגירת עורקים. חברות נוספות שבהן מושקעת IHCV I הן: קוראסיסט, אסקייפ רסקיו סיסטמס, מזור, מונהליזה וניטי.



כשהחלה רון בגיוס הקרן החדשה, היא שקלה, בעקבות ההצלחה, לגייס קרן של 300 עד 400 מיליון דולר, אך בסופו של דבר החליטה לדבוק בדרך שבה נהגה עם הקרן הראשונה המצליחה.



הדר רון (46) היא ד"ר לרפואה, עורכת דין ואם לשלושה ילדים. בין המשקיעים בקרן ניתן למצוא את אייזיק קיי, מבעלי השליטה לשעבר בחברת אייווקס שנמכרה לטבע תמורת 7.4 מליארד דולר, הארווי קרוגר, סגן נשיא ליהמן ברדרס, וקרלו סלבי, מבעלי השליטה לשעבר בחברת סיקור, שנמכרה לטבע ב-3.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully