וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 2.4% במחירי הנפט הגולמי לשיא של 7 שבועות

יהודה שויצר

7.8.2001 / 19:06

מחירי הנפט הגולמי התחזקו ב-16% בשבועיים האחרונים; חוזי הנפט לספטמבר עומדים על 28.4 דולר לחבית

מחירי הנפט הגולמי המשיכו גם היום את מגמת העלייה, והתחזקו ב-2.4% לשיא של 7 שבועות. העלייה הנוכחית במחירי הנפט נובעת מעלייה בדרישה לבנזין בארה"ב, ומהערכה כי עונת הטיולים שנפתחה לאחרונה, תוביל לעלייה נוספת בדרישה. דו"ח שאמור להתפרסם היום, אמור להראות על נפילה נוספת בעתודות הבנזין בארה"ב, זה שבוע רביעי ברציפות.

על רקע העלייה הצפויה, עלו חוזי הנפט הגולמי לספטמבר ל-28.4 דולר לחבית. מחירי הנפט השלימו בכך עלייה של 16% בשבועיים האחרונים. העלייה במחירי הנפט החלה עם ההודעה על קיצוץ תפוקת הנפט ע"י קרטל אופ"ק, במיליון חביות ליום.

חוזי הבנזין לספטמבר עלו בשיעור מתון יותר של 1.6%, למחיר של 78.8 סנט לגלון.

לפני שבועיים מסרו בכירים באופ"ק כי הארגון מתכוון לקצץ את תפוקתו במיליון חביות ליום, או 4.1%, החל מה-1 בספטמבר. אנשי אופ"ק כבר הודיעו כי בכוונתם לקצץ את מכסת הנפט, בעקבות נפילה של 15% במחירי הנפט מסוף מאי. במקביל, הודיעה מקסיקו על כוונתה לצמצם את יצוא הנפט שלה ב-70 אלף חביות ליום. עד לאחרונה סירבה מקסיקו להשתתף בקיצוצים של אופ"ק, בטענה כי עליית מחירי הנפט תפגע בכלכלת העולם, ותצמצם את הביקוש למוצרי יצוא של מקסיקו כמו מכוניות ומחשבים.

עד ההודעה על הורדת תפוקת הנפט, מחירי הנפט ירדו ב-20% מרמתם לפני שנה, לאחר שההאטה הכלכלית העולמית, שנגרמה בחלקה בשל התייקרות הנפט, פגעה בביקוש לנפט ומוצריו. גורמים נוספים לירידת המחירים היו העלייה במלאי הנפט בארה"ב וירידה מקבילה בביקוש.

אופ"ק קיצץ את התפוקה כבר פעמיים השנה בסך 2.5 מיליון חביות ליום. פגישתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-26 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully