וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מדרגה בהשקעות במשק: וריפון מתכננת להשקיע בישראל כ-300 מיליון דולר בעקבות רכישת ליפמן

אורה קורן

16.10.2006 / 19:31

ראשי החברות ייפגשו עם ראש הממשלה וידונו בהשקעה, שצפויה להניב תוספת של כאלף מקומות עבודה לשוק הישראלי



חברת וריפון, שאמורה להשלים בחודש הבא את רכישת ליפמן, בוחנת אפשרות להרחיב את השקעתה בישראל בסכום של 300-250 מיליון דולר. כך מסרו מקורבים לתוכנית ההשקעה של החברה. ההשקעה נועדה להרחיב את פעילות המחקר והפיתוח (מו"פ) של וריפון וליפמן הממוזגות בישראל, ואת פעילות הייצור שלהן. החברות פועלות בתחום מסופים לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים.



מחר ייפגשו ראשי וריפון וליפמן עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט וידונו בהשקעה, שצפויה להניב תוספת של כאלף מקומות עבודה לשוק הישראלי. ליפמן ווריפון, שבוחנות לבצע את ההשקעה בירושלים, יוכלו לקבל פטור ממס לתקופה של 15 שנה כחברה ממוזגת בבעלות משקיע זר.



בניגוד לחברות זרות שרוכשות חברות בישראל ומעבירות את רוב פעילותן לחו"ל, וריפון בוחנת להפוך את ישראל למרכז המו"פ שלה ולהגדיל גם את הייצור בארץ. תוכנית ההשקעה שלה היא הכרה בעליונות הטכנולוגית של ליפמן והמהנדסים הישראלים בתחום.



וריפון האמריקאית, הנסחרת לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר, חתמה באפריל 2006 על עסקה לרכישת ליפמן תמורת 793 מיליון דולר. וריפון תשלם עד מחצית מהסכום במזומן והשאר - במניות, בתהליך המיזוג בין החברות.



בעלי השליטה בליפמן כוללים את קרן פימי, שבניהולו של ישי דוידי, ומבטח שמיר בניהולו של מאיר שמיר. בעקבות השלמת המיזוג תרשום פימי רווח של 90 מיליון דולר על השקעה של 20 מיליון דולר, תוך כארבע שנים.



לאחר השלמת המיזוג, תימחק ליפמן מהמסחר בבורסה ווריפון תיכנס למסחר בתל אביב, במקביל למסחר במניה בנאסד"ק. המיזוג יהפוך את שתי החברות, שהיו מתחרות, לחברה המובילה בעולם בייצור מסופים למערכות תשלום אלקטרוניות. השווקים העיקריים בהם פעילה ליפמן, הם סין, הודו, בריטניה, ספרד וטורקיה. וריפון בולטת בשוק האמריקאי ומחזיקה בו כ-20% מתחום המסופים לכרטיסים חכמים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully