וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים מינה את חברי ביה"ד להגבלים עסקיים: השופט יהונתן עדיאל ישמש כאב בית הדין

אמיר הלמר

7.8.2001 / 19:15

מינוי חברי ביה"ד פקע כבר בחודש מאי, דבר שמנע המשך הדיון בערעור חברות הכבלים על הכרזתן כמונופול באזוריהן - כך נודע ל-TheMarker.com

שר המשפטים, מאיר שטרית, חתם לאחרונה על צו המינוי של חברי ביה"ד להגבלים עסקיים, לאחר שבמהלך חודש מאי השנה פקעו המינויים.

השר מינה את שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, יונתן עדיאל, לאב בית הדין. עדיאל היה משנה לאב ביה"ד בתקופת המינוי הקודם, בעוד שבתפקיד אב ביה"ד שימשה השופטת מרים נאור, שמונתה לאחרונה כמינוי בפועל לביהמ"ש העליון.

עוד מונו כשופטים בביה"ד השופטת מיכל שידלובסקי אור שתשמש כמשנה לנשיא והשופטת מרים מזרחי שתיהן כמובן מביהמ"ש המחוזי בירושלים.

כחברי בית הדין מונו בין השאר: יאיר רוטלוי, יחיאל טלטלבאום, ירון קמחי, ד"ר יוסי דהן, מאשה לובלסקי, רפי אדרי, מיקי מזר, עו"ד יוסי שפירא הרטמן ליטמן וישראל בן יעקב.

כזכור, בראשית חודש יולי הורה, השופט יונתן עדיאל, על ביטול הדיונים הבאים בערעור חברות הכבלים על הכרזתן, ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים, כמונופול באזוריהן, בשל פקיעת תוקף המינוי של המותב (הרכב בית-הדין). הערעור הוגש על ידן בשנת 1999.

מהחלטת השופט עלה כי מינוי חברי המותב פקע כבר במהלך חודש מאי, לאחר התקיימו בו במהלך התקופה מספר דיונים ונשמעו בו עדים. הרכב בית-הדין כולל את עדיאל, את פרופ' יוג'ין קנדל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ואת עו"ד ירון קידר.

לאחר הודעתו של עדיאל על פקיעת המינוי הגיש הממונה עו"ד דרור שטרום הודעה ובקשה לקביעת מועד להשלמת הליך ההוכחות, בו טען כי לחברי ביה"ד סמכות להמשיך ולדון בתיק, שכן עוד טרם פקיעת מינויים הוא הוארך בתיקון לחוק ההגבלים העסקיים מחודש פברואר 2000 בו הוארכה תקופת הכהונה של חברי ביה"ד משנתיים לשלוש שנים.

עדיאל סירב לתת החלטה בבקשה, אך כתב עליה כי "לא ניתן לקבוע מועד להשלמת ההוכחות, גם לא למטרה אחרת לאחר תום תקופת המינוי. הפרשנות לה טוען הממונה על ההגבלים בעניין תוקפם של המנויים אינה מקובלת עלי".

בעקבות החלטת עדיאל, נוצר מצב שלמעשה שבמשך מספר חודשים לא היה בית דין להגבלים עסקיים בישראל, תקופה שכאמור חלפה לאור חתימתו של השר שטרית על מינויים של חברי בית הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully