וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני עובדי ביה"ח וולפסון בעתירה לביהמ"ש: לפטר את מנהל בית החולים - ד"ר משה משיח

TheMarker.com שירות

7.8.2001 / 19:58

העובדים חשפו פרשיית שחיתות חמורה בביה"ח ובמהלך החקירה וניזוקו קשות בעטייה; ביהמ"ש לא הגיש כתב אישום - מחוסר עניין לציבור

היום הוגשה לבית המשפט העליון עתירה מטעם מר אבי בר-לב ומר פרנסואה (אפרים) מארק, שניהם עובדים לשעבר בבית החולים וולפסון, כנגד היועץ המשפטי לממשלה, מר אלייקים רובינשטיין, שר הבריאות מר ניסים דהן, נציב שירות המדינה מר שמעון הולנדר וד"ר משה משיח, מנהל בית החולים וולפסון.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אליעד שרגא, עו"ד אלעד איזנברג ועו"ד ירון ובר, דורשים העותרים כי ד"ר משיח יפוטר או יועבר מתפקידו כמנהל בית החולים וולפסון, בין השאר לאור הודאתו והרשעתו בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בהזמנת האזנות סתר אסורות ל- 5 עובדים בבית החולים, לאור העובדה כי שילם, שלא כדין, עבור האזנות סתר אלו מקופת בית החולים ולאור העובדה כי שיקר כאשר הכחיש מפורשות את עצם הזמנת האזנות הסתר. העותרים, עובד מחסן הרכש ועוזר קצין הביטחון של בית החולים, הביאו לחשיפת פרשת שחיתות חמורה ביותר של בכירים בבית החולים וכתוצאה מכך, נרדפו וניזוקו קשות, כאשר האחד פוטר מתפקידו ואילו השני הועבר מתפקידו לתפקיד בתנאי שכר ירודים במידה ניכרת ממשרתו בבית החולים. בעקבות פנייתם של העותרים אל משטרת ישראל, נפתחה חקירה נרחבת, אשר במהלכה התגלה, בנוסף לפרשת השחיתות בה היו, כאמור, מעורבים בכירים בבית החולים, כי מנהל בית החולים ד"ר משיח הזמין הזמנות סתר ואף מעקבים אחר רופאים ועובדים של בית החולים. לאחר סיום החקירה, המליצה המשטרה על הגשת כתבי אישום כנגד בכירים בבית החולים, ביניהם ד"ר משיח.

עם זאת, החלטת פרקליטות מחוז ת"א הייתה שלא להגיש כנגד ד"ר משיח כתב אישום, וזאת, כביכול, מחוסר עניין לציבור. במקום, הוחלט על העמדתו של ד"ר משיח לדין משמעתי. על החלטה זו ערערו העותרים בפני היועץ המשפטי לממשלה אך ערעור זה נדחה. החלטת בית הדין המשמעתי, זאת בעקבות עסקת טיעון אליה הגיעו ד"ר משיח ונציבות שירות המדינה, הייתה, כי ד"ר משיח יינזף נזיפה חמורה, יורד בשתי דרגות למשך שנה אחת, אך יורשה לחזור לעבודתו כמנהל בית החולים.

העותרים, הטוענים כי ההחלטות בדבר אי העמדת ד"ר משיח לדין ובדבר הותרתו כמנהל בית החולים הינן חסרות סבירות באופן קיצוני ואף מפלות, דורשים, כי בנוסף להעברתו מתפקידו, ימוצה עם ד"ר משיח הדין והוא יועמד לדין פלילי בגין העבירות המיוחסות לו. כמו כן, העותרים מבקשים כי העתירה תיקבע לדיון דחוף ביותר, בטענה כי כל יום שחולף מבלי שד"ר משיח מועמד לדין פלילי, כאשר הוא מוסיף לעמוד בראש בית החולים, פוגע פגיעה אנושה באושיות שלטון החוק במדינת ישראל, וכן באמון הציבור בכלל ובאמון ציבור עובדי שירות המדינה ועובדי בית החולים וולפסון בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully