וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמחרים מניות? אם הרווח הוא המטרה, תזרים המזומנים הוא התוצאה

אריה גורן

17.10.2006 / 9:12

מכפיל תזרים המזומנים הוא פרמטר חשוב בתמחור מניות ולעתים הוא שימושי יותר ממכפיל הרווח; איך משתמשים בו, איך מחשבים אותו ואיך מזהים בעזרתו מניות עם פוטנציאל השקעה? מדריך TheMarker





כדי לבדוק את ההשפעה המצרפית של יחס המחיר לתזרים המזומנים על התנהגות מחירי המניות, השתמשתי בבסיס נתונים של כל החברות הנסחרות בבורסות העיקריות בארה"ב: ניו יורק, נאסד"ק ו-AMEX. בדקתי רק מניות שמחירן גבוה מדולר אחד, ובשנתיים האחרונות עמדו 5,700 חברות בתנאי הזה. הבדיקה נעשתה באופן השוואתי בין שתי קבוצות.



קבוצת המניות ה"זולות" כללה את המניות שלהן יחס מחיר לתזרים מזומנים קטן מ-35% מתוך החציון בענף שלהן. קבוצת המניות ה"יקרות" כללה את המניות בעלות יחס מחיר לתזרים מזומנים הגדול לפחות פי שלושה וחצי מחציון הענף.



המניות נבדקו על פני שנתיים, ולאחר כל ארבעה שבועות נבדק השינוי במחיר של כל המניות בכל קבוצה. השינוי הממוצע של כל קבוצה חושב במשך שנתיים, ובאמצעותו חושב השינוי השנתי הממוצע.



תוצאות הבדיקה מצביעות בבירור על כך שמניות שבהן יחס המחיר לתזרים המזומנים נמוך, נותנות תשואה גבוהה יותר באופן משמעותי לעומת שאר המניות בענף שלהן. התשואה של המניות ה"זולות" היתה גדולה בשיעור גדול יותר מפי שניים מהתשואה של המניות ה"יקרות".



הכותב הוא אנליסט גלובלי של כלל פיננסים בטוחה


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully