וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 מדינות אירופיות אישרו את שיווק תרופת הקופקסון של טבע

נטע יעקבי

7.8.2001 / 20:36

התרופה תשווק החל מהרבעון הרביעי של השנה, בכפוף לאישור השלטונות בכל מדינה. ההודעה באה לאחר שמכון התקינה הבריטי לא אישר סבסוד ממשלתי לתרופה

חברת טבע הודיעה היום כי 15 מדינות אירופיות אישרו את תרופת הקופקסון להפחתת קצב ההידרדרות במחלת הטרשת הנפוצה. התרופה תשווק באירופה על ידי טבע ואוונטיס-פארמה, חברת בת של אוונטיס. לאחר שנשלם תהליך הכרה משותף, הקופקסון תושק במדינות אירופה, החל מהרבעון האחרון של 2001, לאחר קבלת אישור שיווק לתרופה מהשלטונות בכל מדינה. אחת המדינות הראשונות בהן יחל שיווק התרופה היא גרמניה, אשר בה נמצאת אוכלוסיית חולי הטרשת הנפוצה הגדולה ביותר באירופה.

הודעת החברה באה לאחר שמכון התקינה הקלינית של בריטניה - NICE, הודיע היום כי התרופה לא תיכלל בסל התרופות המסובסד הממשלתי, בנימוק שהאפקטיוויות הקלינית שלה לא מצדיקה את עלותה הכספית.

טבע קיבלה אישור לשיווק המוצר בבריטניה באוגוסט 2000, ואולם לפי שעה היא אינה מוכרת בשוק זה בהיקף משמעותי, בשל סירוב מכון ה-NICE לאשר החזר הוצאות הטיפול בקופקסון. פוטנציאל השוק האירופי אינו קטן מזה של השוק האמריקאי, שכן מספר החולים בשלב ההתקפי הנסוג של המחלה מגיע ל-130-120 אלף, בדומה למספרם בארה"ב.

ההסכמה האירופית לאישור התרופה כמו באה לאשש את הערכות בית ההשקעות מריל לינץ', שטען כי אי מתן האישור בבריטניה לא תשפיע על תהליך קבלת האישורים בשאר מדינות אירופה. האנליסט פול וודהאוס העריך כי האישור בגרמניה יתקבל בתוך כחודשיים ובשאר מדינות אירופה עד סוף השנה.

מניית החברה, הנסחרת בבורסה התל אביבית ובבורסת הנאסד"ק, עולה כעת ב-1.2% למחיר של 69.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully