וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיקרוסופט תרכוש חברות ישראליות נוספות"

שירלי יום-טוב

17.10.2006 / 11:24

אפרת אנזל-אביאל, שותפה בקלסמן וקסלמן: "אנחנו עובדים בימים אלה על כ-15 עסקות"


"שוק המיזוגים והרכישות חזר להיות חם לאחר המלחמה, ואנו בקסלמן וקסלמן עובדים בימים אלה על כ-15 עסקות. ללא ספק, חברת מיקרוסופט מחפשת לרכוש עוד חברות ישראליות", כך אומרת ליאת אנזל-אביאל, שותפה בקסלמן וקסלמן PwC, האחראית על מיזוגים ורכישות בחברת רואי החשבון.

אנזל-אביאל אומרת שלפני המלחמה היה זרם גדול של עסקות שבהן נרכשו חברות ישראליות, כמו למשל רכישת ישקר ע"י באפט, רכישת אם סיסטמס ע"י סנדיסק, ורכישות שביצעה מיקרוסופט, ואילו בתקופת המלחמה רוב התהליכים נעצרו, וכעת הם שבו והתחדשו. "תוך כדי המלחמה, נתקלנו בשאלות של משקיעים, כמו: כמה מעובדי החברה הנרכשת הם לוחמים קרביים, ואם למשל מדובר היה על חברה הפועלת בצפון, ביקשו שנבדוק כמה אנשים יכולים להמשיך לעבוד מהבית במקרה שלא ניתן יהיה לעבוד במשרד".

אנזל-אביאל אומרת שלא כל הבדיקות שמבצעות חברות מחו"ל מבשילות לכדי לעסקה, אך היא מעריכה שכמחצית מהן יבשילו לבסוף. לדבריה, חברות אמריקאיות מבקשות לרכוש חברות ישראליות בתחומי הביוטכנולוגיה והתוכנה, כלומר - בהתאם למגמה שנראתה עד כה. תחום נוסף שמסתמן כעת הוא של חברות ישראליות שמבקשות לרכוש חברות אירופיות, כדי להגדיל את השווקים הפוטנציאלים מעבר לשוק האמריקאי.

קסלמן וקסלמן, בשיתוף עם משרד עורכי הדין האמריקאי מוריסון אנד פורסטר, עורכים היום בתל אביב כנס בנושא מיזוגים ורכישות חוצי גבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully