וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל פירסמה את המכרז הסופי לפרויקט החשמול בהיקף כולל של 1.6 מיליארד שקל

שרון קדמי

17.10.2006 / 13:08

מדובר במכרז להעברת מערך הרכבות הקיים, מהנעה המבוססת על דיזל להנעה באמצעות חשמל



אחד המכרזים החשובים והמורכבים של רכבת ישראל במסגרת תוכנית הפיתוח הרב שנתית שלה, נכנס לשלב הסופי. הרכבת פירסמה השבוע את המכרז הסופי של פרויקט החשמול, בהיקף כולל של 1.6 מיליארד שקל. שלוש קבוצות מתוך חמש שניגשו, עברו את שלב המיון המוקדם במכרז. קבוצה נוספת תוזמן להבהרות בטרם יוחלט סופית לגבי המשך דרכה.



את השלב המוקדם עברו קבוצה הכוללת את חברת Balfour Beatty הבריטית, עם החברות דניה סיבוס ואלקטרה הישראליות; קבוצה הכוללת את החברות הספרדיות Elecnor S.A ו-Semi S.A; וקבוצה הכוללת את סימנס הגרמנית ואת חברת הרכבות הסינית China Railways Construction Company. הקבוצה הכוללת את החברות אלסטום הצרפתית והחברות אפקון וסיתאדיס הישראליות, תזומן להבהרות. קבוצה שבה שותפות החברות הרוסיות Lengiprotrans ו-EMP, לא עברה לשלב הבא.



מדובר במכרז להעברת מערך הרכבות הקיים, מהנעה המבוססת על דיזל להנעה באמצעות חשמל. המכרז כולל חשמול של 420 ק"מ של מסילה כפולה, שיבוצע בשלבים, בהתאם להתפתחות הרשת ולמגבלות תקציביות.



לדברי מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי: "פרויקט החשמול הינו אחד הפרויקטים המרכזיים של הרכבת בתוכנית הרב שנתית, ונחשב לאחד הפרויקטים התשתיתיים המורכבים והמסובכים שיבוצעו בארץ בשנים הקרובות. במסגרת המכרז, הודיעה רכבת ישראל כי בכוונתה לחשמל בשלב הראשון קווי רכבת באורך של 250 ק"מ לפחות ובכלל זה הקו המהיר לירושלים. לדברי לינצ'בסקי, מדובר בהסכם מסגרת להקמת המערכת ותחזוקתה לתקופה של עשר שנים, עם אופציה להארכה בעשר שנים נוספות. הקמת המערכת כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים: התקנת מערכת הולכת חשמל עילית, הקמת תחנות השנאה והקמה של מערכת השליטה והבקרה של המערכת. בכוונת הרכבת לחתום על ההסכם במחצית הראשונה של שנת 2007.



מסמכי המכרז כוללים את המפרט הטכני, תיאור העבודה, פרטים מנחים אודות ההליך המכרזי ואת החוזה שייחתם בין הצדדים. על סמך אלו, יגישו המתמודדים את הצעותיהם הכספיות והטכניות המפורטות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully