וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים שהביאו לנו את קאזה וסקייפ עובדים על פרויקט חדש - והפעם הם רוצים להביא את הטלוויזיה לאינטרנט

מיכל רמתי

17.10.2006 / 14:37

השניים החלו בפרויקט שאפתני לחיבור בין שני אמצעי המדיה שישנה את שיטת הצפייה בטלוויזיה



היזמים הסדרתיים ניקלאס זנסטרום ויאנוס פריס שינו את עולם המוסיקה עם קאזה, ואת עולם הטלפוניה עם סקייפ. עתה הם מתכוונים לערוך מהפכה גם בעולם הטלוויזיה. לשניים פרויקט חדש - The Venice Project - שמטרתו, לפי הבלוג של ניקלאס זנסטרום, היא "לנסות לחבר את הדברים הכי טובים בטלוויזיה עם הדברים הכי טובים באינטרנט".



זנסטרום מתאר שאיפה להעביר את הטלוויזיה למדיום האינטרנט לא רק בעצם השידור, אלא גם בפונקציונליות - כלומר, לאפשר חיפוש, שליפה, המלצות וכו' בתוכניות טלוויזיה. מדובר במשהו שלמעשה כבר קיים באתרים כמו YouTube, אך ככל הנראה לזנסטרום ופריס רעיונות חדשניים יותר שאמורים לשפר את החווייה. השניים יבססו ככל הנראה את המערכת על שיטת ה-Peer-to-peer, שהפכה את קאזה וסקייפ ללהיט.



לפי "ביזנסוויק", השניים גייסו צוותי פיתוח בכ-6 ערים ברחבי העולם, ביניהן ניו יורק, לונדון ו-ונציה. צוותים אלה נמצאים כעת במגעים עם רשתות טלוויזיה, אך לפי "ביזנסוויק" לא ברור האם הצליחו להגיע להסכמים כלשהם. למיזם שנושא את שמותיהם של זנסטרום ופריס יש סיכוי לא רע - שמם כבר הולך לפניהם, ובידיהם סכום כסף בלתי מבוטל מאז מכרו את סקייפ ב-2.6 מיליארד דולר לאי-ביי. יתכן שאף אי-ביי עצמה תהיה מעוניינת להשקיע בפרויקט שכזה, הנושק לתחום פעילותה העיקרי - מכירות באינטרנט.



בניגוד ליוזמות קודמות של הצמד, פרויקט ונציה צפוי להיתקל בתחרות קשה הרבה יותר. נכון, לא סקייפ ולא קאזה היו השירותים הראשונים מסוגם: בתחום שיתוף הקבצים נחשב נאפסטר לפורץ הדרך, ובתחום ה-VoIP (טלפוניה באינטרנט) היו מספר חברות שניסו את כוחן הרבה לפני סקייפ, ביניהן ווקלטק הישראלית. אך נאפסטר במתכונתו המקורית כבר נפח את נשמתו כשקאזה החל לפעול, ובענף הטלפוניה באינטרנט המפוצל לא הצליחה אף חברה לפרוץ קדימה, בין היתר בשל בעיות טכנולוגיות שהחלו להיפתר רק בתקופת כניסתה של סקייפ לשוק.



פרויקט ונציה, לעומת זאת, ייכנס לזירה שכבר החלה להשתנות: קרוב ל-200 תכניות טלוויזיה ניתנות לרכישה ב-iTunes, החנות המקוונת של אפל, ולמספר חברות טלוויזיה יש אתרי אינטרנט שבהם הן מאפשרות הורדה - בתשלום או בחינם - של תוכניות הטלוויזיה שלהן. בנוסף, בשוק כבר יש מספר פורטלים נוספים לקבצי וידיאו, דוגמת YouTube, בו מוצג תוכן שנוצר על ידי המשתמשים כמו גם תוכן המוגן בזכויות יוצרים. על זנסטרום ופריס לחשוב על רעיונות מקוריים, שייחדו את המיזם החדש מיתר השוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully