וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק מאבד 0.7%

עומר שרביט

17.10.2006 / 22:05

נייס מאבדת 2.5% לאחר ש-RBC הפחית את ההמלצה למניה. טבע עולה ב-0.1%. אמדוקס מוסיפה 0.2%. דאו יורד ב-0.3%

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.7% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. בקרב המניות הישראליות, יורדת נייס ב-2.4% לאחר שב-RBC הפחיתו את ההמלצה למניה ל"תשואה ענפית". אמדוקס עולה ב-0.2% לאחר עסקה חדשה במקסיקו. טבע מוסיפה 0.1%.

סקירת טרום מסחר


חג האסיף חלף עבר לו, אולם בוול סטריט, כך נדמה, איסוף המניות נמצא בעיצומו. מתחילת אוקטובר גברו המוכרים על הקונים רק בשלושה מתוך אחד עשר ימי המסחר. בשמונת הימים האחרים היתה ידם של הקונים על העליונה, ובסך הכל עלה מדד S&P 500 ב-2.5% מסוף החודש שעבר, לרמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2001. מדד נאסד"ק רשם בתקופה זו עלייה חדה עוד יותר, של 4.7%, והוא רחוק 3% בלבד מקביעת שיא של יותר מחמש שנים וחצי. גם מדד דאו ג'ונס רשם עלייה מכובדת של 2.6% מתחילת החודש, והתקרב עד כדי 0.2% מחצייה ראשונה של רמת 12,000 הנקודות.

אולם, היום מצביעים החוזים על ירידות של עד 0.6% במדדי המניות המובלים בפתיחת המסחר, כך שהשיא החדש וההיסטוריה בדאו עשויים להידחות לפחות יום נוסף. מדד המחירים ליצרן ונתוני הייצור התעשייתי, שיפורסמו עוד לפני הפתיחה, עשויים להשפיע על המגמה היומית בשווקים.

בוול סטריט העריכו בממוצע, כי הנפילה החדה שנרשמה בחודש שעבר במחירי הנפט הגולמי תתבטא בירידה של 0.7% במדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר, אך המדד ירד בשיעור חד הרבה יותר, של 1.3%. עם זאת, בניטרול סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, טיפס המדד ב-0.6% דולרים, לעומת תחזיות לעלייה של 0.2% בלבד. לעלייה במדד הליבה גרם זינוק חד במחירי כלי הרכב.

הייצור התעשייתי בארה"ב נותר על-פי ההערכות ללא שינוי בחודש שעבר, לאחר ירידה של 0.1% באוגוסט.

עונת הדו"חות הכספיים הולכת וצוברת תאוצה בוול סטריט. רווחי הקונגלומרט יונייטד טכלוג'יס עקפו ברבעון השלישי ב-3 סנט למניה את ממוצע התחזיות בשוק, ואילו בנק ההשקעות מריל לינץ' דיווח על רווח פרופורמה של 2 דולרים למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 1.47 דולר למניה בלבד. ענקית התמרוקים והציוד הרפואי, ג'ונסון אנד ג'ונסון, תפרסם גם היא את תוצאותיה לקראת הפתיחה. לאחר הסגירה יצטרפו אליה גם אינטל, יאהו, מוטורולה, ו-IBM.

אצל הישראליות, הפחית היום האנליסט דניאל מירון, מבית ההשקעות RBC קפיטל מרקטס, את המלצתו למניית נייס מערכות ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר". זאת, לאחר שהמניה השלימה אמש זינוק של 35% בתוך קצת יותר מחודש, למחיר שיא של שש שנים - 31.9 דולר - והתקרבה עד כדי 3% ממחיר היעד של מירון (33 דולר). בתגובה יורדת נייס ב-1.5% במסגרת המסחר שלפני הפתיחה.

בית ההשקעות מטריקס חתך את המלצתו למניית המתחרה של נייס בשוק מערכות ההקלטה והניתוח של קול ו-וידיאו, ורינט, מ"החזק" ל"מכור".

נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) חתמה על הסכם להעברת טכנולוגיה וזכויות ההפצה הבינלאומיות של מערכת מודיעין מתוצרתה, לחברה בינלאומית העוסקת בתחום ביטחון הציבור. לנס תהיה זכות סירוב ראשונה באספקת שירותי יישום של מערכת המודיעין ברחבי העולם. שווי העסקה הוא 30 מיליון דולר בהכנסות מרשיונות ושירותים, על פני 3 השנים הקרובות.

חטיבת קריימר של אמדוקס נבחרה לספק מערכות תמיכה תפעוליות לחברת החשמל הלאומית של מקסיקו. את הטמעת המערכות תבצע ענקית ציוד התקשורת הצרפתית, אלקטל. היקף העסקה מוערך בכמה מיליוני דולרים.

ג’קדה דיווחה על עסקה משמעותית עבורה, בהיקף של כמה מיליוני דולרים. במסגרת העסקה נמכרו למפעילת מוקדי שירות הלקוחות השלישית בגודלה בגרמניה רישיונות שימוש לשתי התוכנות החדשות של ג'קדה למוקדי שירות, Jacada WorkSpace ו-Jacada Fusion.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully