וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הדסית מזנקות ב-7% במחזור ער בעקבות ממצאים חדשים באחת מחברות הפורטפוליו שלה

שרון שפורר

17.10.2006 / 14:52

חברת טרומבוטק מפתחת טיפול בקרישי דם, שאמור למנוע דימומים מסוג זה שאירע לראש הממשלה אריאל שרון



מניות הדסית בולטות היום עם זינוק של כ-7% במחזור ער מהרגיל, של כחצי מיליון שקל, בעקבות התקדמות באחת מתשע חברות הפורטפוליו שלה - חברת טרומבוטק.



טרומבוטק מפתחת מוצר לטיפול בקרישי דם ללא דימומים, הנגרמים ממדללי דם לאחר שבץ מוחי, כפי שקרה למשל בינואר החולף לראש הממשלה אריאל שרון. יכולת זו של הפפטיד שמפתחת החברה, כבר הוכחה במודל חיות, אבל עד כה נבדקה יעילותה בצמוד לתרופות קיימות. ממצאים חדשים מראים כעת כי הפפטיד משיג את המטרה גם בטיפול עצמאי. בעקבות הממצאים, הגישה טרומבוטק בקשה לפטנט רחב היקף.



נראה כי בעולם הרפואי מקבלים בהתלהבות את הרעיון למוצר החדש, שכן עד היום המוצר המקובל והנמכר ביותר לטיפול בקרישי דם הוא ה-TPA של חברת ג'ננטק, אך כאמור הוא חסר יכולת למנוע דימומים כתוצאה ממדללי דם, וכדי לטפל בקריש הדם הוא מספק חלון זמן קצר של כשלוש שעות בלבד. בהדסית מקווים להרחיב את חלון הזמן למתן הטיפול לתשע שעות, וכאמור למנוע דימומים בעקבות הטיפול. אם יצליחו להוכיח זאת גם בניסויים הקליניים - ודרך ארוכה עוד לפניהם - הרי שעל פי מגזינים רפואיים, מדובר בפריצת דרך של ממש.



ד"ר רפי הופשטיין, מנכ"ל הדסית ביו, סיפר היום ל-TheMarker כי הדסית מתכננת להתחיל את הניסויים הקליניים. השלב הראשון, יחל במהלך הרבעון השני של 2007 - מדובר בניסוי שעלותו מגיעה לכ-2-1.5 מיליון דולר. להדסית HBL יש כיום בקופה כ-13 מיליון דולר בעקבות גיוס חוב נוסף שביצעה לאחרונה.



הניסוי עתיד להימשך כ-12-8 חודשים והוא יתקיים ככל הנראה בהדסה, מה שייקל לדברי הופשטיין על איתור משתתפים בניסוי ויהווה נקודת חוזקה בביצוע הניסויים בבית החולים הדסה. הופשטיין הוסיף כי במסגרת ההכנות לתחילת הניסויים, חתמה טרומבוטק על הסכם לייצור הפפטיד עם חברה בלגית, ובמקביל חתמה גם על הסכם לביצוע ניסויי טוקסיקולוגיה אחרונים במוצר.



מבחינת גודל השוק, הופשטיין מעריך כי מדובר בשוק של מיליארדי דולרים. בשוק קיימים כמה מוצרים, כשהבולט שבהם הוא ה-TPA של חברת ג'ננטק, עם מכירות של 200-150 מיליון דולר בשנה, אבל בטרומבוטק מתכוונים לפנות לשוק גדול בהרבה, שכן היום רק 3% מהחולים יכולים לקבל את הטיפול של ג'ננטק, שמוגבל לחלק מהמטופלים.



מניות הדסית, שהונפקה בתחילת ינואר 2006, עלו מאז ההנפקה ב-27% - מתוכם, כ-7% היום. למעשה, עלתה המניה עד לשיא של קרוב ל-7 שקלים באמצע חודש מאי, אך מאז ירדה עד ל-5.7 שקלים בתחילת ספטמבר. בחודש וחצי האחרונים, נהנית המניה ממהלך עלויות שמגיע היום לכ-21%. שווי השוק של הדסית עומד על 106 מיליון שקל.



יחד עם זאת, מחזורי המסחר במניה ממשיכים להיות נמוכים יחסית, ומסתכמים בכ-110 אלף שקל בממוצע (בחודש האחרון) - מה שאומר שהיא עשויה לסבול מתנודתיות לא מבוטלת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully